Anunturi - Arhiva

Mai 2020
Aprilie 2020
Martie 2020
Februarie 2020
Ianuarie 2020
Decembrie 2019
Noiembrie 2019
Octombrie 2019
Septembrie 2019
August 2019
Iulie 2019
Iunie 2019
Mai 2019
Aprilie 2019
Martie 2019
Februarie 2019
Ianuarie 2019
Decembrie 2018
Noiembrie 2018
Octombrie 2018
Septembrie 2018
August 2018
Iulie 2018
Iunie 2018
Mai 2018
Aprilie 2018
Martie 2018
Februarie 2018
Ianuarie 2018
Decembrie 2017
Noiembrie 2017
Octombrie 2017
Septembrie 2017
August 2017
Iulie 2017
Iunie 2017
Mai 2017
Aprilie 2017
Martie 2017
Februarie 2017
Ianuarie 2017
Decembrie 2016
Noiembrie 2016
Octombrie 2016
Septembrie 2016
August 2016
Iulie 2016
Iunie 2016
Mai 2016
Aprilie 2016
Martie 2016
Februarie 2016
Ianuarie 2016
Decembrie 2015
Septembrie 2015
Iulie 2015
Iunie 2015
Mai 2015
Martie 2015
Ianuarie 2015
Decembrie 2014
Noiembrie 2014
Octombrie 2014
Septembrie 2014
Iulie 2014
Iunie 2014
Mai 2014
Aprilie 2014
Martie 2014
Februarie 2014
Ianuarie 2014
Decembrie 2013
Noiembrie 2013
Octombrie 2013
Septembrie 2013
August 2013
Iulie 2013
Iunie 2013
Mai 2013
Aprilie 2013
Martie 2013
Februarie 2013
Ianuarie 2013
Decembrie 2012
Noiembrie 2012
Octombrie 2012
Septembrie 2012
August 2012
Iulie 2012
Iunie 2012
Mai 2012
Aprilie 2012
Martie 2012
Februarie 2012
Ianuarie 2012
Decembrie 2011
Noiembrie 2011
Octombrie 2011
Septembrie 2011
August 2011
Iulie 2011
Iunie 2011
Mai 2011
Aprilie 2011
Martie 2011
Ianuarie 2011
Decembrie 2010
Noiembrie 2010
Octombrie 2010
Septembrie 2010
August 2010
Iulie 2010
Iunie 2010
Mai 2010
Aprilie 2010
Martie 2010
Februarie 2010
Ianuarie 2010
Decembrie 2009
Noiembrie 2009
Octombrie 2009
Septembrie 2009
August 2009
Iulie 2009
Iunie 2009
Mai 2009
Aprilie 2009
Martie 2009
Februarie 2009
Ianuarie 2009
Decembrie 2008
Noiembrie 2008
Octombrie 2008
Septembrie 2008
August 2008
Iulie 2008
Iunie 2008
Mai 2008
Aprilie 2008
Martie 2008
Februarie 2008
Ianuarie 2008
Aprilie 2007
Octombrie 2006
Ianuarie 2006
Decembrie 2005
Noiembrie 2005
Octombrie 2005

Arhiva: Mai 2020

În atenția publicului călător


În data de 1 IUNIE 2020, autobuzele S.C Transurbis S.A vor circula conform programelor de sâmbătă, afișate în stațiile de autobuz.

Măsuri de protecție la unitățile de învățământ


În vederea asigurării măsurilor de prevenire și limitare a eventualelor îmbolnăviri cu noul Coronavirus, la unitățile de învățământ unde sunt programate cursuri pentru pregătire și examene au fost luate următoarele măsuri:

Astăzi a fost demarată acțiunea de dezinfecție, urmând să fie finalizată în cursul zilei de mâine. Sunt cuprinse 15 unități de învățământ la care va fi efectuată dezinfecția sălilor de clasă, holurilor, spațiilor sanitare, sălilor profesorale și spațiilor comune. Alte două noi acțiuni similare vor fi efectuate înainte de Evaluarea Națională și Bacalaureat.

Tot astăzi au fost distribuite unităților de învățământ și soluțiile dezinfectante.

De asemenea, au fost alocate din bugetul local fonduri în vederea achiziției de aparate pentru termoscanare.

În ceea ce privește măștile de protecție, acestea sunt asigurate de către Ministerul Educației Naționale, însă, în cazul în care situația o va impune, Primăria Municipiului Zalău poate pune la dispoziția Inspectoratului Școlar Județean un stoc pentru 2-3 zile.

 

Ziua Eroilor, marcată la Zalău


În semn de respect și recunoștință pentru eroii patriei, primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, și viceprimarul Teodor Bălăjel au depus o coroană de flori la Monumentul Eroilor.

Astăzi, sărbătoare cu dublă semnificație: Înălțarea Domnului și Ziua Eroilor. Această sărbătoare național bisericească amintește de ultimul eveniment din viața pământeană a Mântuitorului și aduce un omagiu eroilor căzuți pe câmpurile de luptă pentru apărarea neamului.

Hristos s-a Înălțat!

Cinste și onoare eroilor neamului românesc!”, a transmis Ionel Ciunt.

Primăria Municipiului Zalău: sprijin pentru familiile tinere, facilități fiscale și dezvoltarea orașului


În cadrul ședinței ordinare online de Consiliu Local, care a avut loc azi, 28 mai, primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a propus 16 proiecte de hotărâre, proiecte aprobate de către consilierii locali.

Având în vedere că astăzi sărbătorim Înălțarea Domnului și Ziua Eroilor, la începutul ședinței a fost ținut un moment de reculegere în memoria eroilor neamului.

La ședință a fost aprobat regulamentul privind acordarea de sprijin financiar familiilor cu copii de vârstă preșcolară care au domiciliul pe raza municipiului Zalău și care utilizează servicii oferite de bone.

În ceea ce privește obligațiile fiscale, a fost aprobată anularea majorărilor de întârziere, pentru plata până la 15.12.2020 a obligațiilor fiscale principale, restante la 31 martie 2020 și care nu au fost achitate până la această dată.

Tot astăzi a fost aprobată suma pentru obținerea avizelor, asigurarea utilităților, documentații topografice și documentații geothenice în vederea realizării obiectivului de investiții “Construire Bazin de înot didactic în municipiul Zalău, str. Făgetului, nr. 39, județul Sălaj”

De asemenea, primarul Ionel Ciunt a prezentat consilierilor locali referatul privind acordarea unor facilități la plata impozitului anual pe clădiri sau a taxei lunare pe clădiri, facilitate prin intermediul căreia impozitul pe clădiri poate fi redus cu 50%. Acest referat urmează să facă parte dintr-un proiect de hotărâre,  propus spre aprobare în următoarea ședință.

 

Creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe din municipiul Zalău


În prezent, în municipiul Zalău se execută lucrări privind creșterea eficienței energetice la 5 blocuri de locuințe - S18, 18, P15, M6 și D22.

    Principalele lucrări care se efectuează vizează izolarea pereților exteriori cu sistem termoizolant, înlocuirea tâmplăriei exterioare cu tâmplărie termoizolantă, izolarea termică a planșeului peste ultimul etaj și lucrări conexe.

        La aceste blocuri lucrările sunt în diferite etape de execuție. Termenul de finalizare pentru blocurile S18, 18, M6 şi D22 este decembrie 2020, iar pentru blocul P15, februarie 2021.

        Aceste proiecte sunt finanțate din fonduri europene nerambursabile în cadrul POR 2014-2020, în proporție de 60%, diferența fiind asigurată din bugetul local și contribuția asociațiilor de proprietari.

       

De asemenea, Primăria Municipiului Zalău a obținut finanțare și pentru  creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe I58 și SB34,  P+8 şi V1, C, SB42 şi 1B, P40 şi D111, Scala, A16 şi SB15, G164 şi 80 scara A, lucrări care sunt în faza de licitație.

 

        Proiectul de eficientizare energetică a clădirilor publice din municipiu cuprinde 5 unități de învățământ și 30 de blocuri de locuințe. Prin creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe, 1062 de familii vor beneficia de costuri mai mici la întreținere și confort sporit”, a transmis Ionel Ciunt, primarul municipiului Zalău.

Autobuze electrice, pentru Zalău!


Primul autobuz electric este în drum spre Zalău!

Acesta face parte din proiectul finanțat din fonduri europene privind modernizarea sistemului de transport în comun din Municipiul Zalău, care prevede achziția a 20 de autobuze electrice - 10 autobuze din gama de 10 m și 10 autobuze din gama de 12 m.

Proiectul mai cuprinde stații de încărcare și sisteme de monitorizare al flotei, e-ticketing, informare călători și monitorizare călători.

Autobuzul care urmează să ajungă în Zalău face parte din gama celor de 10 m.

Condiții obligatorii la oficierea căsătoriei


        În conformitate cu prevederile HG nr. 394 din 18.05.2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 – Capitolul măsuri pentru diminuarea tipului de risc, la oficierea căsătoriei vor fi aplicate următoarele măsuri:

-          Număr de participanți la oficierea căsătoriei civile: 8 persoane inclusiv mirii, fotograf/cameraman, ofițer de stare civilă;

-          Triere epidemiologică (testarea temperaturii) la intrarea în instituție;

-          Purtarea măștii de protecție la intrarea în incinta clădirii, în timpul oficierii, până la părărsirea clădirii;

-          Păstrarea distanței sociale între participanți, atât în incinta institu’iei, cât și în sala de căsătorii.

Ridicare cărți de identitate


Peste 400 de cărți de identitate, neridicate de la Direcția Publică Comunitartă pentru Evidența Persoanelor.

Persoanele care au depus cerere pentru eliberarea actului de identitate până la data de 19 mai 2020 se pot prezenta pentru ridicarea cărții de identitate, cu excepția celor care au fost programați la 30 de zile pentru verificări suplimentare.

        Program de lucru cu publicul:

Luni: 8.30 – 16.30

Marți: 8.30 – 18.30

Miercuri: 8.30 – 16.30

Joi: 8.30 – 16.30

Vineri: 8.30 – 16.30

Zilnic, în intervalul orar 13:30 – 14:00, ghișeele de relații cu publicul se închid pentru efectuarea dezinfecției și a igienizării.

Locuințe ANL pentru tineri


        Primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a avut o întâlnire, azi, 21 mai 2020, la sediul instituției, cu directorul general adjunct al ANL, Pericică Emil Marian. Discuțiile au vizat lucrările care se execută pentru construirea celor două blocuri de locuințe ANL în cartierul Dumbrava Nord.

        Prin intermediul acestor investiții vor fi realizate două blocuri ANL, un bloc cu 6 etaje și altul cu 10 etaje. Această investiție este finanțată de Agenția Națională pentru Locuințe, în sarcina Primăriei Municipiului Zalău revenind asigurarea terenului, amenajarea căilor de acces și racordarea la utilități.

        În momentul de față, cele două blocuri sunt ridicate până la nivelul 3, respectiv 4, iar după finalizarea lucrărilor cele 100 de apartamente vor fi destinate tinerilor.

 

        În cadrul întâlnirii am solicitat continuarea și urgentarea lucrărilor pentru construirea celor două blocuri ANL, în ideea ca noile apartamente să poată fi folosite cât mai repede de către tineri. Construirea blocurilor ANL și finalizarea unor proiecte precum creșă, grădiniță, cinema Scala, zonă de agrement, reabilitare spații degradate, reabilitare infrastructură școlară și sprijinirea unor investitori (Zalău Value Centre, Dedeman, McDonalds) fac parte din strategia noastră ca Municipiul Zalău să devină atractiv pentru tineri”, a transmis Ionel Ciunt, primarul municipiului Zalău.

Primăria Municipiului Zalău - program cu publicul


   Centrul de Relații cu Publicul (camera 4 și 5)

     Luni: 7.30 - 16.30
     Marți: 7.30 - 18.30
     Miercuri: 7.30 - 16.30

     Joi: 7.30 - 16.30
     Vineri: 7.30 - 16.30

 

   Impozite și taxe locale - încasare taxe și impozite

     Luni: 7.30 – 16.30

     Marți: 7.30 – 18.30

     Miercuri: 7.30 – 16.30

     Joi: 7.30 – 16.30

     Vineri: 7.30 – 16.30

 

   Evidența Populației și Stare Civilă

     Luni: 8.30 – 16.30

     Marți: 8.30 – 18.30

     Miercuri: 8.30 – 16.30

     Joi: 8.30 – 16.30

     Vineri: 8.30 – 16.30

 

 

Mijloace prin intermediul cărora cetățenii se pot adresa Primăriei Municipiului Zalău:

 

   Telefonul verde – apel gratuit: 0 800 800 779;
   Telefonul instituției - 0260 610 550
;

   Fax – 0260 661 869;

   Adresa de e-mail a instituției - primaria@zalausj.ro;
   Site-ul Municipiului Zalău - www.zalausj.ro, secțiunea Sugestii și Reclamații.

Actele de identitate expirate rămân valabile până la data de 12 august 2020


        În baza prevederilor OUG 70/14.05.2020, facem următoarele precizări:

        Actele de identitate ale cetățenilor români a căror termen de valabilitate a expirat cu cel mult 15 zile înainte de instituirea stării de urgență, potrivit Decretului Președintelui României nr. 195/16.03.2020, rămân valabile pentru o perioadă de 90 zile de la încetarea stării de urgență.

        Având în vedere faptul că starea de urgență s-a instituit în data de 16.03.2020 și a încetat pe data de 14.05.2020, actele de identitate a căror termen de valabilitate a expirat începând cu data de 01.03.2020, rămân valabile până pe data de 12.08.2020.

        Facem precizarea că actele de identitate expirate în această perioadă sunt valabile doar pe teritoriul României și nu pot fi folosite pentru a călători în străinătate.

Deratizare și dezinsecție în municipiul Zalău


        În perioada 18 - 26 mai 2020, Primăria Municipiului Zalău, prin SC Coral Impex SRL, efectuează tratamente de deratizare și dezinsecție în municipiu.

Tratamentele vizează deratizarea domeniului public, deratizarea și dezinsecția domeniului public - asociații de proprietari și dezinsecția domeniului public și privat.

Reducere de până la 50% la impozit și taxă pe clădire


        Pe lângă regulamentul privind acordarea de sprijin financiar pentru plata serviciilor oferite de bonă, familiilor tinere a căror copii nu sunt înscriși la grădiniță sau creșă, Primăria Municipiului Zalău are în lucru și un regulament privind scutirea impozitului anual pe clădiri sau a taxei lunare pe clădiri, pentru perioada stării de urgență.

        Vor putea beneficia de această scutire proprietarii clădirilor nerezidențiale, persoane fizice și juridice, care au desfășurat o activitate economică, iar în perioada stării de urgență au fost obligați, potrivit legii, să-și întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgență, emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice.

        De asemenea, mai pot beneficia de această scutire concesionarii, locatarii, titularii dreptului de administrare sau de folosință a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale, care au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică.

        În cadrul regulamentului vor fi stabilite și alte condiții pe care beneficiarii trebuie să le îndeplinească, documentele aferente, precum și termenul de depunere al solicitărilor. Pentru persoanele care au achitat impozitele și taxele până în prezent, sumele datorate vor fi recalculate, iar valoarea achitată în plus va fi restituită.

Măsuri de protecție în autobuzele SC Transurbis SA


Protejarea sănătății în perioada stării de alertă

https://www.facebook.com/primaria.zalau/videos/267818227695061/

        În vederea prevenirii și combaterii infecției cu Coronavirus-SARS-CoV-2, Primăria Municipiului Zalău, prin SC Transurbis SA și Serviciul de Administrare a Domeniului Public – Administrarea Piețelor, a întreprins mai multe măsuri de protecție în perioada stării de alertă.

        Astfel, cele două societăți au impus următoarele REGULI:

 

SC Transurbis SA

 

1.   Pentru călători sunt impuse următoarele reguli:

 

-          purtarea obligatorie a măștii de protecție la urcarea în autobuz, cât și pe toată durata deplasării;

-          păstrarea distanței de cel puțin 1 metru în autobuz, în stațiile de parcurs, cât și la punctele de vânzare de bilete și abonamente;

-          utilizarea NUMAI a scaunelor și a spațiilor din intervalul autobuzului, marcate cu bulină verde;

-          urcarea în autobuz,

- în cazul autobuzelor cu două uși se face pe ușa din față, iar coborârea pe ușa din spate;

- în cazul autobuzelor cu 3 uși se face pe ușa dublă din mijloc, iar coborârea pe ușile laterale 1 și 3;

-          evitarea aglomerării mijloacelor de transport în comun.

 

Recomandăm ca în intervalele orare 6:30–8:30, 14:00-15:30 și 21:00-23:30, utilizarea mijloacelor de transport în comun să fie făcută doar de către călătorii care se deplasează la/de la locul de muncă sau care au urgențe medicale speciale.

 

2.   Pentru personalul societății sunt impuse următoarele reguli:

 

-          continuarea măsurilor de dezinfecție a autobuzelor la intrarea/ieșirea în/din programul de circulație și ori de câte ori se impune;

-          recomandarea călătorilor de a ocupa NUMAI scaunele și spațiile din intervalul autobuzului, marcate cu bulină verde;

-          șoferii și controlorii-trafic vor purta obligatoriu mască și mănuși de protecție;

-          utilizarea de soluții dezinfectante la toate capetele de linii și la punctele de lucru;

-          afișarea, atât în interiorul autobuzelor, în stațiile de autobuz, cât și în punctele de lucru ale societății, regulile pentru publicul călător;

-          prezentarea procedurii de lucru, angajaților societății, cu noile reguli privind măsurile de prevenție dispuse;

-          separarea compartimentului dedicat șoferului, acolo unde este cazul, de restul spațiului destinat transportului pasagerilor;

      -  transmiterea de mesaje privind măsurile de protecție în autobuzele dotate cu dispozitive audio-video;

     -  verificarea temperaturii la intrarea în tură a fiecărui angajat, în special a șoferilor și controlorilor-trafic;

     - controlul în mijloacele de transport și aplicarea măsurilor vor fi efectuate prin colaborarea controlorilor-trafic cu Poliția Locală.

 

Menționăm că autobuzele SC Transurbis SA circulă după program normal, afișat în stațiile de autobuz.

 

Serviciul de Administrare a Domeniului Public – Administrarea Piețelor

 

-          producătorii agricoli și comercianții din piețele agroalimentare vor purta, în mod obligatoriu, mască de protecție și mănuși de unică folosință;

-          clienții din piețele agroalimentare vor purta, în mod obligatoriu, mască de protecție;

-          accesul în unitate se va face astfel încat fluxul de persoane să fie organizat pe două căi diferite de acces, una pentru intrarea persoanelor, iar cealaltă pentru ieșirea persoanelor;

-          organizarea accesului se va efectua prin personal propriu, astfel încât să fie asigurată o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană și o distanță minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate;

-          se va evita aglomerarea de persoane;

-          personalul propriu/producătorii agricoli/comercianții vor transmite atenționări către clienți cu privire la respectarea distanței minime între aceștia;

-          se va verifica temperatura tuturor persoanelor care intră în incintă;

-          se vor dezinfecta frecvent suprafețele expuse;

-          se vor aplica marcaje vizibile pe pardosea cu privire la respectarea distanței de minim 2 m între clienți;

-          în situația în care incinta se va aglomera, clienții vor fi îndrumați să formeze un rând de așteptare în exteriorul incintei, cu respectarea distanței de 2 m între aceștia.

 

Pentru ca măsurile întreprinse până acum în vederea diminuării infecției cu noul Coronavirus să nu fie în zadar este important să respectăm regulile de protecție și în perioada stării de alertă. Mulțumim tuturor celor care au înțeles că sănătatea fiecăruia depinde în mare măsură de respectarea recomandărilor făcute de specialiști. Am convingerea că dumneavoastră veți respecta în continuare reglementările impuse de autorități și că împreună vom depăși cu bine această perioadă dificilă”, Ionel Ciunt, primarul municipiului Zalău.

Sprijin pentru familiile tinere

https://www.facebook.com/primaria.zalau/videos/531838474155329/

        Evenimentul dedicat Zilelor Municipiului Zalău, ediția 2020, a fost anulat. Sumele alocate pentru organizarea acestui eveniment vor fi folosite pentru acordarea unui ajutor financiar familiilor tinere a căror copii nu sunt înscriși la grădiniță sau creșă, pentru plata serviciilor oferite de bonă. În funcție de solicitările existente se vor aloca și alte sume.

        Beneficiarii de acest sprijin trebuie să îndeplinească cumulativ mai multe condiții, una din ele fiind calitatea de angajat cu contract individual de muncă. Ajutorul financiar acordat pentru fiecare copil de vârstă preșcolară va fi în funcție de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie.

        În momentul de față, reprezentanții primăriei lucrează la întocmirea regulamentului și a documentelor necesare, urmând să fie făcut public cuantumul sumelor acordate, precum și alte detalii, astfel încât familiile tinere să poată beneficia de acest sprijin.

Primăria municipiului Zalău demarează lucrările la o nouă investiție din fonduri europene


    Liceul Ortodox “Sfântul Nicolae” din municipiu intră într-un amplu proces de modernizare. A fost emis ordinul de începere al lucrărilor, iar constructorul a început organizarea de șantier.

 La acest obiectiv vor fi executate lucrări de reabilitare/modernizare a clădirii liceului pentru creșterea eficienței energetice și reducerea consumului de energie din surse convenționale și a emisiilor de CO2 eliberate în atmosferă. Principalele lucrări vizează izolarea termică a pereților exteriori, instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei din surse regenerabile, înlocuirea caloriferelor cu ventiloconvectoare și montarea de corpuri de iluminat economice cu bec tip LED.

Proiectul în valoare de 3.148.782,60 lei este finanțat prin Programul Operațional Regional – Axa 3.1.B – eficiență energetică clădiri publice și are termen de finalizare 12 luni.

Această unitate de învățământ se adaugă celor 3 licee la care se execută lucrări de creștere a eficienței energetice – Liceul cu Program Sportiv “Avram Iancu”, Liceul de Artă “Ioan Sima” și Liceul Reformat “Wesselenyi”, cât și Liceului Tehnologic Mihai Viteazu”, unde se execută lucrări de reabilitare, modernizare și dotare a internatului.

 

Pornind de la ideea că lumea poate fi schimbată prin educație și cultură am acordat atenție deosebită și acestor domenii. Astfel, am dat ordinul de începere al lucrărilor la un nou obiectiv de investiții – Liceul Ortodox Sfântul Nicolae”. Pentru a asigura un cadru propice dezvoltării tinerei generații avem în lucru 7 proiecte – construire creșă în cartier Meseș, amenajare centru de zi pentru copii, modernizarea internatului de la Liceul Tehnologic Mihai Viteazul” și creșterea eficienței energetice la 4 unități de învățământ. Urmează să fie demarate lucrările și pentru reabilitarea și modernizarea Grădiniței nr. 5, iar acest tip de proiecte vor continua!”- Ionel Ciunt, primarul municipiului Zalău.

10 zone din municipiu vor fi modernizate


Încep lucrările de amenajare a spațiilor verzi în 4 din cele 10 zone abandonate sau degradate, cuprinse în proiectul finanțat din fonduri europene, în valoare de 15.602.917,79 lei.

Primele lucrări încep în Cartier Brădet (Coada Lacului); Strada Viitorului; Cartier Dumbrava (Str. Victor Deleu) și Cartier Dumbrava (Str. Victor Deleu și Str. G. Dragalina). Urmează să fie demarate lucrările și în Cartier Meseș, str. Corneliu Coposu; Str. Oborului; Aleea Digului; Cartier Dumbrava (Str. S. Bărnuțiu); Cartier Brădet (Str. Ghe. Doja și B.P.Hașdeu și Zona Dispensar CFR 1 și 2

Investițiile propuse, adaptate la situațiile specifice din zonele vizate, cuprind: amenajarea de spații verzi; realizarea de accese și alei pietonale; împrejmuirea terenului;  realizarea instalațiilor privind sistemul de iluminat public; realizarea sistemului de supraveghere video; realizarea instalatiilor de apă, canalizare, sistem de irigații; racordarea la utilitățile publice a terenului (branșamente electrice, branșamente apă, branșamente telecomunicații), după caz; dotare cu mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi, etc); dotare  cu echipamante  fitness și sport și dotare cu echipamente de joacă pentru exterior.

 

Aceste investiții din fonduri europene înseamnă, de fapt, noi locuri de joacă pentru copii, precum și un ambient plăcut în care adoleșcenții și adulții să își petreacă timpul liber. Acest proiect, alături de toate celelalte despre care am mai vorbit reprezintă Fapte, NU Vorbe!”, Ionel Ciunt, primarul municipiului Zalău.

Încep lucrările pentru modernizarea sistemului de iluminat public din municipiu


        Primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a semnat ordinul de începere al lucrărilor la proiectul de modernizare și extindere a sistemului de iluminat public din municipiul Zalău - etapa I. Astfel, începând de luni, 11 mai, constructorul va începe efectiv lucrările.

Pentru început, lucrările vor fi demarate pe străzile unde se execută investiții în cadrul proiectelor de mobilitate urbană - str. 22 Decembrie 1989, Simion Bărnuțiu și Gheorghe Doja, fiind cuprinse etapizat toate cele 22 de străzi din proiect.

Prin intermediul acestei investiții, pe 12 străzi vor fi demolați stâlpii existenți, vor fi instalați stâlpi noi, cu corpuri de iluminat echipate cu telegestiune și vor fi mutate în subteran rețelele aeriene; pe o stradă se va extinde sistemul de iluminat, iar pe 9 străzi se vor înlocui corpurile de iluminat cu altele, echipate cu telegestiune. De asemenea, prin intermediul proiectului se va realiza centrul de monitorizare al sistemului de iluminat public, 36,4 km de rețea va fi modernizată și extinsă, iar 32 de treceri de pietoni vor beneficia de iluminat îmbunătățit.

Proiectul în valoare de 23,099,159.17 lei este finanțat din fonduri europene nerambursabile prin POR axa 3.1C – iluminat public.

Str. Simion Bărnuțiu se află într-un amplu proces de modernizare


Proiectul de modernizare a str. Simion Bărnuțiu este în grafic. În momentul de față se lucrează pe 3 tronsoane și au fost efectuate următoarele categorii de lucrări:

1.   Tronson str. Simion Bărnuțiu - de la intersecția cu str. Industriei până la intersecția cu str. Voievod Gelu:
- instalații curenți slabi - canal tehnic;
- canalizare pluvială;
- borduri;
- 80% trotuare și piste de biciclete.

2.   Tronson str. Simion Bărnuțiu - de la intersecția str. Voievod Gelu până la intersecția cu str. Dumbrava:
- instalații curenți slabi - canal tehnic și canalizare pluvială pe partea stângă.

3.   Tronson str. Voievod Gelu:
- 80% instalații curenți slabi - canal tehnic și canalizare pluvială;
- trotuare și piste de biciclete, de la intersecția str. Voievod Gelu până la intersecția cu str. Ioan Nechita.

Proiectul privind “Modernizare coridor integrat de mobilitate urbană axa est-vest: str. Simion Bărnuțiu – str. Voievod Gelu” este finanțat prin Programul Operațional Regional – Axa 4.1 – mobilitate urbană durabilă. Lucrările vor fi efectuate până în zona Scala și cuprind inclusiv reabilitarea tramei stradale.

Începe o nouă acțiune de dezinfecție a scărilor de bloc


În vederea combaterii infecției cu Coronavirus-SARS-CoV-2, începând de marți, 5 mai, va fi efectuată o nouă acțiune de DEZINFECȚIE a scărilor de bloc din municipiu.

Pentru protejarea sănătății se recomandă evitarea deplasării pe casa scării timp de două ore (minim), în timpul și după efectuarea dezinfecției. Pentru persoanele cu probleme cardiace și astmatice, deplasarea pe casa scării este interzisă timp de patru ore (minim).

© Primaria Municipiului Zalau