Anunturi - Arhiva

Mai 2020
Aprilie 2020
Martie 2020
Februarie 2020
Ianuarie 2020
Decembrie 2019
Noiembrie 2019
Octombrie 2019
Septembrie 2019
August 2019
Iulie 2019
Iunie 2019
Mai 2019
Aprilie 2019
Martie 2019
Februarie 2019
Ianuarie 2019
Decembrie 2018
Noiembrie 2018
Octombrie 2018
Septembrie 2018
August 2018
Iulie 2018
Iunie 2018
Mai 2018
Aprilie 2018
Martie 2018
Februarie 2018
Ianuarie 2018
Decembrie 2017
Noiembrie 2017
Octombrie 2017
Septembrie 2017
August 2017
Iulie 2017
Iunie 2017
Mai 2017
Aprilie 2017
Martie 2017
Februarie 2017
Ianuarie 2017
Decembrie 2016
Noiembrie 2016
Octombrie 2016
Septembrie 2016
August 2016
Iulie 2016
Iunie 2016
Mai 2016
Aprilie 2016
Martie 2016
Februarie 2016
Ianuarie 2016
Decembrie 2015
Septembrie 2015
Iulie 2015
Iunie 2015
Mai 2015
Martie 2015
Ianuarie 2015
Decembrie 2014
Noiembrie 2014
Octombrie 2014
Septembrie 2014
Iulie 2014
Iunie 2014
Mai 2014
Aprilie 2014
Martie 2014
Februarie 2014
Ianuarie 2014
Decembrie 2013
Noiembrie 2013
Octombrie 2013
Septembrie 2013
August 2013
Iulie 2013
Iunie 2013
Mai 2013
Aprilie 2013
Martie 2013
Februarie 2013
Ianuarie 2013
Decembrie 2012
Noiembrie 2012
Octombrie 2012
Septembrie 2012
August 2012
Iulie 2012
Iunie 2012
Mai 2012
Aprilie 2012
Martie 2012
Februarie 2012
Ianuarie 2012
Decembrie 2011
Noiembrie 2011
Octombrie 2011
Septembrie 2011
August 2011
Iulie 2011
Iunie 2011
Mai 2011
Aprilie 2011
Martie 2011
Ianuarie 2011
Decembrie 2010
Noiembrie 2010
Octombrie 2010
Septembrie 2010
August 2010
Iulie 2010
Iunie 2010
Mai 2010
Aprilie 2010
Martie 2010
Februarie 2010
Ianuarie 2010
Decembrie 2009
Noiembrie 2009
Octombrie 2009
Septembrie 2009
August 2009
Iulie 2009
Iunie 2009
Mai 2009
Aprilie 2009
Martie 2009
Februarie 2009
Ianuarie 2009
Decembrie 2008
Noiembrie 2008
Octombrie 2008
Septembrie 2008
August 2008
Iulie 2008
Iunie 2008
Mai 2008
Aprilie 2008
Martie 2008
Februarie 2008
Ianuarie 2008
Aprilie 2007
Octombrie 2006
Ianuarie 2006
Decembrie 2005
Noiembrie 2005
Octombrie 2005

Arhiva: Martie 2020

Programul piețelor din municipiu


Începând cu data de 1 aprilie, în perioada stării de urgență, piețele din municipiu – Complex Agroalimentar Central, Hala Agrolimentară Astralis și Piața Dumbrava Nord vor avea următorul program:

Luni-Vineri – 7:00-17:00

Sâmbătă - 7:00-13:00

Duminică – închis

În vederea diminuării riscului de infectare cu COVID-19:

-          la intrările în piețe s-au amplasat covorașe îmbibate cu soluție dezinfectantă;

-          zilnic se spală cu detergent și soluții dezinfectante pardoselile și grupurile sanitare din incintă;

-          din oră în oră se șterg cu soluție pe bază de biocide și alcool mânerele, balustradele, întrerupătoarele, ușile, precum și alte suprafețe expuse și folosite des;

-          utilizatorii piețelor sunt rugați să păstreze o distanță minimă de 1.5 m față de persoanele din jur.

Municipiul Zalău: Măsuri economice care sprijinesc mediul de afaceri


Având în vedere situația creată la nivel național de răspândirea infecției cu COVID-19, Primăria Municipiului Zalău sprijină mediul de afaceri și persoanele fizice, prin următoarele măsuri economice:

 

1.   Amânarea plății unor taxe

Se amână plata următoarelor taxe: taxă clădire, taxă teren, taxă de reabilitare termică, taxă publicitate, taxă firmă, taxă de deratizare și dezinsecție, impozit spectacole, taxe judiciare de timbru, taxă regularizare AC, scadente începând din 26 martie și până în 30 iunie.

Sumele aferente vor putea fi plătite de către contribuabili fără să fie percepute dobânzi sau penalități de întârziere până în 30 septembrie. Această măsură se aplică din oficiu de către organul fiscal al Primăriei și nu este nevoie de solicitare din partea contribuabilului.

 

2.   Amânarea plății obligațiilor contractuale

Pentru obligațiile contractuale, care rezultă din contracte încheiate între Municipiul Zalău și diverse persoane fizice și juridice, scadente începând din 26 martie și până la 30 iunie, nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere. Termenul de plată al acestor obligații este amânat până în 30 septembrie.

 

3.   IMM-urile pot solicita neplata obligațiilor contractuale

Pe perioada stării de urgență, întreprinderile mici și mijlocii care și-au întrerupt activitatea total sau parțial, în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente și/sau care dețin certificate de situație de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri pot solicita neplata obligațiilor contractuale pentru spațiile neutilizate.

Termenul de depunere a solicitării este de 90 de zile de la data expirării stării de urgență.

 

4.   Tarif redus al abonamentelor de parcare

Începând din 26 martie și 30 de zile după încetarea stării de urgență, se suspendă emiterea de către Serviciul de Administrare a Domeniului Public a abonamentelor de parcare cu valabilitate lunară, trimestrială, semestrială și anuală.

În această perioadă, singurele tarife achitate pentru utilizarea parcărilor publice vor fi cele pentru jumătate de oră, o oră și o zi, la automatele de parcare sau prin SMS.

După expirarea celor 30 de zile de la data încetării stării de urgență, tarifele abonamentelor de parcare sunt la nivelul anului 2019.

 

5.   Bonificații pentru plata impozitelor și taxelor locale

Termenul în care contribuabilii beneficiază de bonficații, persoane fizice 10% și persoane juridice 5%, pentru plata taxelor și impozitelor se prelungește până la 30 iunie.

Programul de circulație al autobuzelor SC Transurbis SA


 

 

 

 

        Program de circulație valabil luni – vineri în intervalele orare 530-810, 1340-1710,  2215-2405 pentru a  asigura toate plecările pentru schimburi, pe toate liniile, după cum urmează: 

 

          Linia 1: Brădet – Gară şi retur

        va circula după următorul program:

        - Tur: 530, 600; 610(două autobuze), 625, 640 ,650, 700, 710, 730, 740, 750, 810, 1330, 1340, 1350, 1410, 1420, 1430, 1440, 1450, 1500, 1510, 1520, 1530, 1540, 1550, 1600, 1610, 1630, 1650, 1710, 2210, 2230, 2245, 2310, 2330;

        - Retur: 600, 610, 620, 630, 635, 640, 650, 705 (două autobuze), 720, 730, 740, 750,  810, 1350, 1440, 1430, 1440, 1450, 1505, 1510 (două autobuze), 1520, 1530, 1540,  1550, 1600, 1610, 1630, 1650, 1710, 2220, 2240, 2305,  2310 (două autobuze), 2320, 2405

Linia 2: Valea Miții - Str. 22 Decembrie 1989 - Gară:

va circula după programul următor:

-          Tur: 540 (din garaj), 730, 920, 1320, 1525, 2125, 2325

-          Retur: 603, 715 ,805, 1000, 1400,1600, 2200, 2350

Linia 2 barat: Gară – D.va Nord - Str. 22 Decembrie:

va circula dupa programul urmator:

-          Tur: 635

Linia 5 ( Sîna): Astralis – Stîna și retur

-          TUR: va circula  la ora 522, 800, 1310, 1600, 2120, 2335

-          RETUR: 550; 840, 1340, 1630, 2150, 2400

Linia 8: Brădet–D-va – Abator:

-        Tur: 620

-        Retur: 1600

       Linia 11: Brădet - Ortelec:

        - Tur: 812, 912, 1312, 1412, 1512, 1612, 1712 , 2112

-        Retur: 620, 800, 840, 1340, 1440, 1540, 1600, 1640

Linia 11 barat Ortelec-Gară:

Tur: 535 (din garaj), 730, 1340 (din autogară), 1530, 2330

Retur: 600, 1400, 2200, 2355

Linia 13 barat: Sărmaș – Brădet și retur:

-          Tur: 955, 1255, 1350, 1755, 1955

-        Retur: 740, 1015, 1315, 1540, 1815, 2015

Linia 16: Sărmaș – Gară și retur:

-          Tur: 610, 1410, 2210

-        Retur: 720, 1520, 2320

Linia 17: Brădet – D.va Nord – str. Lupului:

-          Tur: 1555

Linia 17G: Gară – str. Lupului și retur:

-          Tur: 637

-          Retur: 640, 1630

Linia 18: Gara – D.va Nord – Spital:

-        Tur: 2307(două autobuze), 2318, 2405

Linia 22: Brădet – Dumbrava – Gară şi retur

        - Tur: 535, 550, 605, 615(două autobuze), 635,645, 700,715,730, 745,815, 1315,1345,1400,1415,1435,1445,1500, 1515, 1545,1555,1615, 1645,1715,2145, 2215, 2245

        - Retur: 615, 645, 707 (două autobuze), 720, 745, 828, 1328, 1358, 1415, 1430,   1445, 1507 (două autobuze); 1520, 1535, 1558, 1628, 1658, 1728, iar cu Linia nr 18 Gară- Dumbrava la orele 2307(două autobuze), 2405

Linia 25: Gară-Jandarmi și retur:

-        Tur:635,755, 1445,  1600, 1700, 2245

-        Retur: 710, 800, 1510, 1605, 1705, 2310

 

Menționăm că în afara acestor ore se va  circula după programul de sambătă afișat în stațiile de autobuz.

 

 

 

 

Primăria Municipiului Zalău oferă sprijin cadrelor medicale


Având în vedere situația dificilă actuală, cadrele medicale, prin natura meseriei, sunt cele mai predispuse riscului de îmbolnăvire.

Astfel, pentru a proteja personalul medical, Primăria Municipiului Zalău, prin SC Transurbis SA, pune la dispoziția Spitalului Județean de Urgență Zalău, în mod gratuit, mijloace de transport în comun (microbuze).

 Microbuzele sunt destinate exclusiv pentru transportul personalului medical la/de la locul de muncă, fiind respectate toate condițiile de igienă și dezinfecție, importante în această perioadă.

În acest sens, am solicitat conducerii spitalului să ne comunice programul orar, locațiile și estimarea numărului de persoane care vor să beneficieze de această facilitate.

Comunicat din partea S.C.M. Zalău cu privire la suspendarea activității sportive


Sport Club Municipal Zalau traversează o perioada foarte dificilă, situație în care se află și celelalte structuri sportive din România și din întreaga lume. Pandemia de COVID-19 a dat peste cap strategiile tuturor, atât la nivel individual, cât și colectiv.

Ca urmare a amânării pe termen nelimitat a tuturor competițiilor sportive, hotărâri luate de federațiile de specialitate,         Sport Club Municipal Zalău a întrerupt activitatea secției de fotbal, sănătatea sportivilor și a iubitorilor de sport, a noastră, a tuturor, fiind pe primul loc.  

Am dori să vă informăm că, având în vedere prevederile Ordonanțelor militare nr. 1 și 2/2020, prin care se suspendă, printre altele, activitatea sportivă, suntem obligați de Ordonanța 30/2020 (articolul XV, alineatul 2) să suspendăm contractele de activitate sportivă pe durata stării de urgență.

Participanții la activitatea sportivă beneficiază pe durata suspendării contractelor de activitate sportivă de o indemnizație de 75 la sută din drepturile în bani aferente activității sportive prestate, dar nu mai mult de 75 la sută din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea Bugetului Asigurărilor Sociale de Stat pe anul 2020 (număr 6/2020). 

Decizia va fi suspendată în momentul în care oficialitățile vor ridica starea de urgență. Să sperăm că acest lucru se va petrece cât mai repede posibil. 
Trebuie să avem răbdare și înțelegere, trebuie să dăm dovadă de maturitate, de solidaritate și, suntem siguri, că vom ieși învingători și din această teribilă încercare.

 

Conducerea S.C.M.  Zalău

Declarație de presă – 25 martie 2020


Dragi prieteni,

 

Chiar dacă este o perioadă dificilă, inclusiv sub aspectul comunicării și al informării dumneavoastră, folosesc, totuși, acest mijloc de comunicare pentru a vă informa în legătură cu acțiunile și cu preocupările administrației publice locale în această perioadă dificilă pentru noi toți. 3 au fost direcțiile pe care ne-am concentrat și am acționat mai cu seamă în perioadă:

1.   Sănătatea publică, prin măsuri care să limiteze și să reducă posibilitatea răspândirii pandemiei cu noul Coronavirus;

2.   Măsuri care privesc sprijinirea mediului de afaceri, dar și a persoanelor fizice. Când mă refer la mediul de afaceri mă gândesc în special la IMM-uri, PFA-uri, PF-uri, activități independente, societățile comerciale, dar și la companiile multinaționale care au capacități de producție în municipiul nostru.

3.   Continuarea proiectelor privind dezvoltarea municipiului.

 

 

SĂNĂTATEA PUBLICĂ

Sănătatea populației a fost și este în continuare principala noastră preocupare. Întreaga administrație publică locală (aparatul de lucru al primarului și instituțiile subordonate Primăriei și Consiliului Local) au avut ca prioritate 0 și are în continuare această prioritate, de a proteja populația municipiului Zalău vis-a-vis de infecția cu noul Coronavirus.

Măsurile pe care le-am dispus în această perioadă au vizat, în primul rând, restricționarea circulației persoanelor. În acest sens am limitat adresabilitatea și numărul de persoane care se adresează instituției noastre prin punerea la dispoziție a unor mijloace tehnice – telefonul verde (la care se poate face apel gratuit), telefonul instituției, adresa de e-mail și site-ul municipiului Zalău.

De asemenea, am avut în vedere decalarea programului colegilor din instituțiie și a celor din instituțiile subordonate, în ideea de a nu aglomera mijloacele de transport în comun.

Începând de mâine, 26 martie, am luat o măsură mai radicală, dar care, cu siguranță, va avea efect pozitiv în ceea ce privește limitarea răspândirii infecției cu Coronavirus. Astfel, Primăria și instituțiile subordonate vor lucra cu 50% din efectiv. Jumătate din colegi vor rămâne acasă, în concediu de odihnă sau zile libere.

 

Măsuri în domeniul mobilității

În acest sens, am reglat programul mijloacelor de transport în comun, respectiv a Societății Transurbis, astfel încât să asigurăm doar transportul muncitorilor la schimburile de lucru ale societăților comerciale din zona industrială și, de asemenea, să asigurăm transoprtul cetățenilor la gara CFR, punându-ne de acord și având în vedere solicitarea CFR, mai ales la trenurile care fac transport de călători.

Facem dezinfecția zilnică a fiecărui mijloc de transport în comun. Niciun mijloc de transport în comun nu intră pe traseu până când nu este spălat interior exterior. Dezinfectăm zilnic componentele din interiorul fiecărui autobuz și, de asemenea, am făcut o dezinfecție și la stațiile de autobuz din oraș.

 

Domeniul sport, cultură, agrement

Toate bazale sportive ale Municipiului Zalău – Sala Sporturilor, Stadionul Municipal, Baza de tenis, terenurile de sport din cadrul unităților de învățământ sunt închise. Aici se lucrează doar de către personalul aferent acestor baze sportive, care fac lucrări de dezinfecție și întreținere.

Locurile de joacă pentru copii sunt închise. A fost făcută o primă dezinfecție, urmând ca aceste acțiuni să fie continuate.

Am interzis pe raza municipiului activitățile culturale, religioase și de divertisment.

 

Lucrări de dezinfecție

Am efectuat dezinfecții la toate unitățile de învățământ, la bazele sportive, în toate imobilele care aparțin Primăriei Municipiului Zalău, în piețele agroalimentare (la intrate în hale avem covorașe îmbibate în soluții dezinfectante, zilnic se face dezinfecția meselor, pardoselilor, grupurilor sanitare și din oră în oră dezinfectăm ușile și spațiile expuse și folosite frecvent). Au fost efectuate lucrări de dezinfecție a domeniului public – străzi, alee, trotuare, stații de autobuz, grădini publice, parcuri și locuri de joacă pentru copii.

Urmează efectuarea lucrărilor de dezinfecție la toate scările de bloc. În maxim două zile, dacă timpul - temperatura permite, astfel încât aceste acțiuni de dezinfecție să fie eficiente, vom acționa în toate cele 1091 de scări de bloc pentru dezinfecție.

Vom continua cu zonele verzi și punctele de colectare a deșeurilor.

De asemenea, revenim și continuăm dezinfecția părții carosabile din municipiu – străzi, alei, trotuare. Tot ce ține de domeniul public. Chiar dacă vis-a-vis de această acțiune am primit și critici pentru că noi ne-am folosit de mijloacele tehnice pe care el avem la îndemână, între opțiunea de a face dezinfecția domeniului public (parte carosabilă, trotuare, alei) sau a aștepta până vom face achiziția unor mijloace tehnice moderne, am ales prima opțiune, gândindu-ne că fiecare zi în care nu facem nimic înseamnă, de fapt, posibilitatea de răspândire a virusului în rândul comunității noastre.

Pentru această acțiune de dezinfecție se folosesc doar soluții și substanțe agreate și certificate de către ministerul Sănătății și Direcția de Sănătate Publică.

Pentru acțiunea de achiziționare a mănușilor, măștilor, combinezoanelor și a unor soluții dezinfectante, pe lângă sumele pe care le-am folosit până la această oră, mâine, în ședința de Consiliu Local vom debloca suma de 100 mii lei din fondul de rezervă a Primăriei (1 miliard de lei vechi), sume pe care le vom folosi pentru achiziția unor substanțe necesare și pe care să le punem la îndemâna colegilor din instituție și a celor din instituțiile subordonate, precum și a cetățenilor care se adresează Primăriei.

 

Fac referire la instituțiile implicate în această perioadă în toate acțiunile de care am vorbit. Pe lângă Primăria Municipiului Zalău sunt implicate toate celelalte instituții subordonate Primăriei și Consiliului Local.

 

Direcția de Asistență Socială

Monitoriează persoanele izolate la domiciliu. Astăzi avem 222 de persoane izolate la domiciliu (112 de gen masculin și 110 de gen feminin). Toate aceste persoane sunt monitorizate de către colegii din cadrul Direcției de Asistență Socială și atunci când este nevoie de comunicare telefonică cu aceștia sau de a interveni în sensul aducerii la cunoștință a unor prevederi stabilite de către autorități, intrăm în dialog cu ei și aceste informări, prin DAS, ajung la aceste persoane.

De asemenea, există un parteneriat între Direcția de Asistență Soacială și Crucea Roșie, prin care persoanele peste 65 de ai, care nu au aparținători, și solicită sprijin, beneficiază de servicii care constau în asigurarea cumpărăturilor (hrană, apă), medicamentelor și tot ce au nevoie să le ducem la domiciliul fiecăruia dintre solicitanți.

Centrele care aparțin DAS Zalău – Centrul de zi pentru persoane vărstnice “Tinerețe fără bătrânețe” și Centrul de zi pentru persoane vârstnice “A doua Familie” au activitatea sistată în această perioadă. La cantina de ajutor social se asigură hrană rece odată pe săptămână.

 

Poliția Locală

Poliția Locală în această perioadă este subordonată operațional structurilor Ministerului Afacerilor Interne.   

În această perioadă asigură paza la două centre de carantină și participă la acțiunile de menținere a ordinii publice, împreună cu jandarmeria și reprezentanții poliției naționale, dar are și activități prin care informează populația despre reglementările pe care autorităție locale și naționale le impun, reglementări care sunt obligatorii să fie respectate de către populație.

 

Direcția Publică Comunitară și de Evidență a Persoanelor

Programul Direcției de Evidență a Persoanelor este afișat pe site-ul instituției, în mediul on-line și la intrare în Primărie. Fac precizarea că certificatele de deces se eliberează inclusiv sâmbăta, iar oficierea căsătoriilor se face conform programării pe care tinerii au stabilit-o cu colegii de la această direcție.

 

Primăria Municipiului Zalău, prin aparatul de lucru al primarului, este implicată în toate aceste acțiuni. Am limitat accesul cu publicul la serviciile oferite  de către instituția noastră, în această perioadă, și am pus la dispoziție mijloacele tehnice prin intermediul cărora cetățenii pot interacționa cu direcțiile din cadrul Primăriei.

Cererile pentru eliberarea adeverințelor necesare la APIA, cele prin care cetățenii municipiului beneficiază de subvenții, pot fi trimise on-line.

Certificatele de Urbanism și Autorizațiile de Construire vor fi transmise, de asemenea, prin e-mail sau fax.

Plata impozitelor și taxelor locale se poate face prin virament bancar.

Începând din 26 martie, activitatea în cadrul instituției se va desfășura cu un efectiv de 50%. Practic, jumătate din colegi pleacă în concediu de odihnă  aferent anului 2019 sau 2020, sau își iau zile libere. Perioada în care jumătate din colegi își iau concedii este de 10 zile lucrătoare. După această perioadă, în funcție de evoluția situației vis-a-vis de pandemia cu Coronavirus, vor pleca cealaltă jumătate care rămânde de mâine la muncă.

Ședințele de Consiliu Local se desfășoară după cum urmează – transmitem fiecărui consilier proiectele de hotărâre, online, se vor pronunța în scris asupra votului fiecărui proiect. Mâine, la ora 9, când începe ședința de Consiliu Local, vom intra în direct cu fiecare consilier (pentru a verifica mai ales cvorumul de ședință), iar dacă vor fi intervenții le ascultăm și le vom putea discuta.

 

MĂSURI CARE PRIVESC SPRIJINIREA MEDIULUI DE AFACERI

 

Măsuri de sprijin pentru persoane fizice, dar și pentru mediul de afaceri, pentru persoane juridice, IMM-uri, societăți comerciale și companii multinaționale.

Mâine o să propun Consiliului Local aprobarea uni Proiect de Hotărâre care se referă la obligațiile fiscale pe care persoanele fizice și persoanele juridice le au față de bugetul local.

Așadar, taxele pe clădiri și terenuri, taxele de firmă, taxele speciale care se referă la dezinsecție și deratizare și care au termenul scadent mâine, plata acestor taxe se suspendă până în 30.06.2020. Pentru această perioadă în care este suspendată plata acestor taxe nu se percep tarife de întârziere sau dobânzi de întârziere. Sigur, în funcție de evoluția situației, perioada aceasta poate fi prelungită.

Menționez că sumele aferente acestei perioade 26.03-30.06.2020 vor putea fi plătite de către contribuabili fără a se percepe dobânzi sau penaliăți de întârziere până la finele lunii septembrie, respectiv 30.09.2020.

Fac mențiunea că nu este necesară soliciare din partea contribuabilului pentru această măsură. Această măsură se aplică din oficiu de către organul fiscal al Primăriei Municipiului Zalău.

Obligațiile contractuale pe care le au persoanele fizice și juridice (chirii, redevențe) se suspendă, de asemenea, încpând de mâine, 26.03 până în 30.06.2020. Și în această măsură, sumele aferente acestei perioade se vor putea plăti până în 30.09.2020.

Pentru IMM-uri (așa cum aceste tipuri de societăți sunt definite în Legea 346/2004) suspendăm plata chiriilor și a redevenței, dar în această situație este nevoie de o solicitare pentru neplata obligațiilor contractuale, pentru spațiile neutilizate în cazul chiriilor sau a redevenței. Această solicitare poate fi transmisă electronic către Primărie. Termenul în care se poate depune această solicitare este de 90 de zile.

De asemenea, pentru proprietarii de mijloace de transport, de autoturisme, în spacial, mâine voi propune Consiliului Local un Proiect de Hotărâre prin care, începând de mâine, se suspendă pe o perioadă de 30 de zile eliberarea abonamentelor pentru parcările din municipiu.

Mă refer la abonamentele lunare, trimestriale, semstriale și anuale. Nu se vor mai elibera aceste categorii de abonamente începând de mâine și de mâine încă 30 de zile după ce va înceta starea de urgență.

În această perioadă rămân ca și plată pentru utilizarea parcărilor plata pentru jumătate de oră, o oră și o zi. Aceste plăți se pot face la automatele existente în parcări sau prin sms. După expirarea acestui termen, abonamentele lunare, trimestriale, semestriale și anuale vor fi reduse considerabil ca și cuantum. Practic, vor reveni la sumele pe care cei care au dorit să își facă abonamente le-au plătit în anul 2019. De exemplu, abonamentul anual de la 800 ron va fi 450 ron (inclusiv TVA).

Termenul pentru cei care beneficiază de bonificații, persoane fizice 10% și persoane juridice 5% se prelungește până la 30 iunie. Cei care doresc să beneficieze de această bonificație au posibilitatea să plătească taxele și impozitele integral până în 30.06.2020.

 

CONTINUAREA PROIECTELOR PRIVIND DEZVOLTAREA MUNICIPIULUI

 

Dragi prieteni, am convingerea că aceste măsuri pe care le-am luat, împreună cu responsabilitatea fiecăruia dintre dumneavoastră (să respectați reglementările pe care autoritățile locale și centrale le impun în această perioadă), ne vor ajuta să trecem cu bine peste această perioadă dificilă.

Vreau să rețineți că în această perioadă noi nu faceam ceea ce putem, noi facem ceea ce trebuie să facem și în sensul măsurilor pe care le-ați auzit, dar și în sensul unor reglementări care vă limitează, poate, libertățile fundamentale la care aveți dreptul și la care are dreptul orice cetățean al acestei țări.

Dumnezeu să ne ajute să trecem cu bine peste această perioadă dificlă pentru fiecare dintre noi, să ne înmulțească răbdarea și să ne dea înțelepciunea necesară pentru a lua măsurile cele mai bune, astfel încât starea de sănătate a comunității noastre să nu creeze porbleme nici sub aspectul morbidității, cu atât mai mult sub aspectul mortalității.

Toate proiectele care înseamnă dezvoltarea municipiului sunt în grafic și se lucrează pe toate șantierele. Poate nu cu efectivul de personal la care ne-am fi așteptat, pentru că și firmele care lucrează pe aceste proiecte pot avea probleme, dar toate șantierele pe care le-am deschis le continuăm și nu sunt probleme sub aspectul finanțării și sau a personalului care lucrează în aceste șantiere.

Avem deschise foarte multe șantiere și mă bucur că pe toate se lucrează, inclusiv la Cinematograful Scala și Creșa Meseș, dar mai ales cele care se referă la mobilitatea municipiului - piste de biciclete trotuare, parte carosabilă- Gheorghe Doja, Simion Bărnuțiu.

Avem câteva proiecte pe care le vom începe curând. Mă refer la modernizarea a 4 zone din oraș unde vor începe amenajarea spațiilor degradate. Toate proiectele la care am făcut referire sunt pe bani europeni și încercăm, chiar dacă este o perioadă mai dificilă pentru noi toți, să folosim la maxim resursa financiară europeană.

Acestea au fost câteva precizări pe care am dorit să vi le comunic, astăzi, în acest sistem de înregistrare.

 

Vă mulțumesc și vă doresc sănătate, dumneavoastră și familiilor dumneavoastră.

 

Nu uitați, în această perioadă ne ajutați foarte mult dacă stați acasă!

Doamne ajută!

 

 

Ionel Ciunt

Primarul municipiului Zalău

Sprijin pentru persoanele vârstnice


        În baza unui parteneriat încheiat între Direcția de Asistență Socială Zalău și Crucea Roșie Sălaj, persoanele cu vârsta peste 65 de ani, fără aparținători, pot beneficia de sprijin în efectuarea cumpărăturilor de bază, plata facturilor și achiziționarea de medicamente.

        În acest scop, a fost pus la dispoziție numărul de telefon 0756 733 966, la care persoanele din categoria menționată pot apela de luni până vineri, în intervalul orar 8:00 – 12:00.

SC Transurbis SA va circula conform programelor de sâmbătă


Începând cu data de 23 martie 2020, autobuzele S.C Transurbis S.A vor circula conform programelor de SÂMBĂTĂ afișate în stațiile de autobuz.

 

La nivelul Municipiului Zalău, această măsură este stabilită pentru prevenirea raspândirii noului tip de coronavirus, pe perioada stării de urgență, și este în conformitate cu Decretului Președintelui României nr.195 din 16.03.2020 și Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Zalău nr.109 din 18.03.2020.

Programul de lucru cu publicul a Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor


        În contextul prevenirii riscului de răspândire a infecției cu COVID19, programul de lucru cu publicul a Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor, pe perioada instituirii stării de urgență, se va desfășura după cum urmează:

 

        SERVICIUL STARE CIVILĂ:

       

De luni până joi, între orele 8:30-12:00 și vineri între 8:30-10:00:

1.   primirea documentelor în vederea înregistrării deceselor;

2.   primirea documentelor necesare înregistrării nou-născuților;

3.   transcrierea certificatelor de naștere pentru copiii născuți în străinătate, doar în cazuri justificate, cum ar fi urgențele medicale, dovedite cu documente;

4.   depunerea cererilor de solicitare a duplicatelor de pe actele de stare civilă, doar pentru urgențele justificate;

5.   depunerea dosarelor pentru oficierea căsătoriilor;

 

Notă: la oficierea căsătoriilor vor avea acces, atât în incinta instituției cât și în sala de căsătorii, maxim 10 persoane.

 

De luni până joi, între orele 14:00-15:00 și vineri între 12:00-13:00 :

Eliberarea certficatelor de stare civilă

 

SERVICIUL DE EVIDEȚĂ A PERSOANELOR

 

De luni până joi, între orele 8:30-12:00 și vineri între 8:30-10:00 :

1.   depunerea cererilor privind eliberarea actelor de identitate pentru cazuri deosebite, care nu suportă amânare;

2.   preluarea cererilor pentru eliberarea unor adeverințe sau formulare necesare solicitantului în următoarele 30 de zile;

 

De luni până joi, între orele 14:00-15:00 și vineri între 12:00-13:00 :

Eliberarea actelor de identitate, a adeverințelor și a formularelor solicitate, conform programării de la depunerea documentelor

 

În intervalul orar 12:00-14:00 și 15:00-16:00 se va proceda la igienizarea și dezinfectarea încăperilor destinate relațiilor cu publiciul, precum și a mobilierului existent în aceste spații.

 

PROGRAM PENTRU ZILELE DE SÂMBĂTĂ ȘI DUMINICĂ:

 

·         sâmbătă între orele 9:00-17:00- înregistrarea deceselor

·      căsătoriile se vor oficia conform programării

 

Pentru probleme deosebite putem fi apelați la numărul de telefon 0260/610550,

 Interior: 264, 183 și 224- pentru evidența persoanelor

             290,151 și 267- pentru starea civilă

Accesul în spatiile de relații cu publicul va fi limitat la maxim 2 persoane, pentru a păstra distanța minimă recomandată.

Vor avea acces în spațiile de relații cu publicul doar persoanele care au interes direct, fără alți însoțitori, cu excepția cazurilor când situația impune prezența unei alte persoane.

Precizăm că în conformitate cu prevederile art.14 din Anexa nr.1, la Decretul privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, nr.195, se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență; în consecință, actele de identitate care expiră în această perioadă sunt valabile pe toată perioada cât este instituită starea de urgență.

 

 

Director

IOAN PUȘCAȘ

Dezinfecția mijloacelor de transport în comun, efectuată zilnic


Primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a efectuat miercuri, 18 martie, o vizită la sediul operatorului de transport în comun – SC Transurbis SA, în urma căreia a transmis următorul mesaj:

Astăzi am efectuat o vizită la sediul companiei Transurbis pentru a verifica modul în care se efectuează dezinfecția mijloacelor de transport în comun. Măsurile stabilite pe acest segment pot diminua semnificativ răspândirea noului Coronavirus, astfel:

-          zilnic, fiecare autobuz este spălat interior-exterior;

-          zilnic, elementele interioare de susținere, cadrele metalice ale scaunelor, automatele de validare ale biletelor și tapițeria sunt dezinfectate;

-          în această perioadă se efectuează inclusiv dezinfecția stațiilor de autobuz;

-          personalul operatorului de transport, atât șoferii, controlorii, cât și angajații de la punctele de vânzare bilete utilizează produse pentru dezinfectarea mâinilor;

-          pentru acțiunea de dezinfecție se utilizează soluții conform recomandărilor Direcției de Sănătate Publică.

Siguranța călătorilor este prioritară, motiv pentru care aceste măsuri vor continua și în perioada următoare!

De asemenea, continuă toate celelalte măsuri de dezinfecție locuri de joacă, parcuri, unități de învățământ, piețe agroalimentare, trotuare și scări de bloc.

Măsuri de combatere a noului coronavirus la nivelul municipiului Zalău


Pe lângă măsurile cu caracter general, precum restricționarea activităților culturale, sportive, religioase, artistice și de divertisment,

1.   Continuăm măsurile de dezinfecție a mijloacelor de transport în comun a SC Transurbis SA. Flota folosită pentru transport în comun se dezinfectează zilnic.

2.   Continuăm dezinfecția zilnică în piețele agroalimentare, spațiile de joacă și parcuri, urmând trotuarele și stațiile de autobuz.

3.   Azi, 17 martie, a fost suplimentat bugetul cu sumele necesare pentru:

-          dezinfecția a 31 de unități de învățământ;

-          dezinfecția imobilelelor – clădirilor publice aparținând Primăriei Municipiului Zalău: sediul instituției, Direcția de Asistență Socială, Adăpostul de Noapte, Poliția Locală, Casa Municipală de Cultură, Creșa Voinicel.

 

Începând de mâine, 18 martie, echipe ale prestatorului SC Coral Impex SRL încep acțiunile de dezinfecție în unitățile de învățământ.

Săptămâna viitoare vom continua cu scările de bloc, parcuri, grădini publice, piețe. În această perioadă, pe lângă activitatea de dezinfecție va fi efectuată și dezinsecția.

 

 

RECOMANDĂM:

 

-          transmiterea tuturor documentelor adresate Primăriei municipiului Zalău/Consiliului local, în format electronic, pe adresa de email primaria@zalausj.ro și pe fax 0260-661 869. De asemenea, pentru informații, telefon: 0260-610 550; TelVerde 0 800 800 779.  

-           atenționăm populația că este nevoie de calm și de responsabilitatea fiecăruia dintre noi și că împreună, respectând regulile, vom trece cu bine prin această situație dificilă.

Impozitele și taxele locale pot fi plătite online


Plata impozitelor și taxelor locale poate fi efectuată prin virament bancar în conturile Municipiului Zalău, afișate pe site-ul www.zalausj.ro, secțiunea Taxe și impozite locale.

De asemenea, persoanele fizice pot achita taxele și impozitele locale prin intermediul paginii web  www.ghiseul.ro.

Pentru persoane juridice, Primăria Municipiului Zalău a implementat  soluția informatică pentru plata cu cardul prin intermediul paginii web www.zalausj.ro/Secțiunea plătește online cu cardul/ Taxe și impozite-persoane juridice, cu precizarea că pentru orice plată efectuată nu se percepe comision agentului economic.

Adrese de e-mail și numere de telefon utile


Mijloace prin intermediul cărora cetățenii se pot adresa Primăriei Municipiului Zalău:


Telefonul verde – apel gratuit: 0 800 800 779;
Telefonul instituției - 0260 610 550;
Adresa de e-mail a instituției - primaria@zalausj.ro;
Site-ul Municipiului Zalău -
www.zalausj.ro, secțiunea Sugestii și Reclamații;

 

De asemenea, pentru informații gestionate de unitățile aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Zalău, pot fi utilizate următoarele căi de comunicare:


SC Transurbis SA – transurbis@yahoo.com; www.tuz.ro; 0260 617 790; 0260 616 290
;
SC Citadin Zalău SRL – citadinzalau@gmail.com; www.citadinzalau.ro; 0260 612 837; 0360 086 600; Cimitir – 0733 922 165;
Serviciul de Administrare a Domeniului Pubic – sadpzalau@gmail.com; 0260 617 776; Piața Centrală - 0260 610 699; Piața Astralis: 0260 612 285; Piața Dumbrava Nord: 0260 613 005; Birou parcări: 0260 612 275;
Poliția Locală Zalău – politialocalazalau@gmail.com; 0260 610 178; 0734 777 801;
Direcția de Asistență Socială – office@daszalau.ro;
www.daszalau.ro; 0260 661 769;
Casa Municipală de Cultură – cmczalau@yahoo.com; 0260 661 600;
Ocolul Silvic “Stejarul” – ocolul_silvic_stejarul@yahoo.com; 0260 612 434
;

Clubul sportiv "Sport Club Municipal Zalău" - tarledoru@zalausj.ro;  0260 610 550 int. 170;

 

Conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, Art. 6,(3), solicitarea în scris a informațiilor de interes public trebuie să cuprindă următoarele aspecte, pe care avem rugămintea să le menționați în momentul în care adresați cererea:
• Autoritatea sau instiuția publică la care se adresează cererea;
• Informația solicitată, astfel încât să permită autorității sau instituției publice identificarea informației de interes public;
• Numele, prenumele și semnătura solicitantului, precum și adresa la care se solicită primirea răspunsului.

Măsurile stabilite de Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Zalău


Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Zalău s-a întrunit azi, 12 martie, în sala de ședințe a Primăriei Municipiului Zalău. În urma întrunirii au fost stabilite următoarele măsuri pentru a preveni răspândirea infecției cu Coronavirus SARS-CoV-2, după cum urmează:

 

Art.1. În perioada 12.03-22.03.2020, conducerea tuturor unităților de învățământ din Municipiul Zalău împreună cu autoritățile locale vor lua măsuri de igienizare și dezinfectare a tuturor spațiilor;

Art.2. Aparatul de specialitate al Primarului și instituțiile din subordinea Consiliului Local vor achiziționa suplimentar materiale necesare pentru dezinfecție, măști, mănuși de protecție, spirt sanitar;

Art.3. Începând cu data de 12.03.2020 și până în data de 31.03.2020 se restricționează pe raza municipiului Zalău desfăsurarea activităților culturale, științifice, artistice, religioase, sportive și de divertisment, în spații închise, cu participarea a peste 100 de persoane, cu posibilitatea de prelungire;

Art.4. Începând cu data de 12.03.2020 și până în data de 31.03.2020, se propune decalarea programului personalului din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului și al DAS Zalău care utilizează transportul public în comun, în două grupuri, cu posibilitatea de prelungire:

 

GRUPUL I – 7:30 – 16:00 de luni până joi

         – 7:30 – 13:30 în ziua de vineri

          GRUPUL II – 8:30 – 17:00 de luni până joi

          – 8:30 – 14:30 în ziua de vineri

 

Art.5. În perioada 12 martie-31 martie 2020, cu posibilitatea de prelungire, se vor lua măsuri de siguranță sporite prin intermediul unui agent de pază (și a personalului din cadrul serviciului administrativ) și se restricționează accesul publicului în cadrul compartimentelor din  Primăria municipiului Zalău, astfel:

·         Accesul persoanelor din afara unității, în compartimentele din cadrul Primăriei municipiului Zalău, se va face exclusiv în spațiile destinate relației directe cu cetățenii, respectiv doar la parter în holul principal al instituției;

·         În sediul Primăriei municipiului Zalău se va permite accesul unui număr de maxim 5 persoane, care vor staționa pe holul instituției;

·         La sediul CRP și Serviciul de Taxe și Impozite locale se va permite accesul unui număr de maxim 5 persoane, care vor staționa pe holul instituției;

·         În sediul Direcției publice comunitare de evidență a persoanelor se va permite accesul unui număr de maxim 5 persoane, ce vor staționa pe holul instituției;

·         Se recomandă transmiterea tuturor documentelor adresate Primăriei municipiului Zalău/Consiliului local, în format electronic, pe adresa de email primaria@zalausj.ro și pe fax 0260-661 869. De asemenea, pentru informații telefon: 0260-610 550; TelVerde 0 800 800 779.

Art.6.Personalul din cadrul Primăriei municipiului Zalău și al unităților subordonate acesteia care intră în contact direct cu publicul vor fi dotați cu dezinfectanți, măști și mănuși de protecție, pe care vor fi obligați să le folosească pe toată perioada programului;

Art.7.Se suspendă temporar audiențele cu publicul ale Primarului, Viceprimarilor municipiului Zalău și a Secretarului general al municipiului Zalău, și a altor funcții ce au program de audiență, publicul putând transmite solicitările telefonic sau prin intermediul mesajelor electronice (e-mail);

Art.8.SC Transurbis SA continuă măsurile de dezinfecție în vederea protejării călătorilor pentru prevenirea răspândirii virusurilor transmisibile pe cale respiratorie;

Art.9.Sistarea activitățiilor din centrele din subordinea Direcției de Asistență Socială Zalău, respectiv Compartiment - Centru de zi pentru persoane vârstnice ”Tinerețe fără bătrânețe” și Compartiment - Centru de zi pentru persoane vârstnice ”A doua Familie” și restricționarea accesului în instituție;

Art.10.Se va continua dezinfecția zilnică în Piețele Agroalimentare și în spațiile de joacă pentru copii.

 

Măsurile pe care le-am stabilit astăzi apreciem că sunt absolut obligatorii în această etapă, respectarea lor diminuând considerabil transmiterea infecției cu COVID-19”, a transmis Ionel Ciunt, primarul municipiului Zalău.   

Hotărârea nr. 7 din 11.03.2020 privind aprobarea hotărârii nr. 9 a Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României


Amenajarea de spații verzi pe imobile abandonate sau degradate din municipiul Zalău – etapa I


Procesul de învățământ antepreșcolar de la Creșa Voinicel este suspendat


        Procesul de învățământ antepreșcolar de la Creșa Voinicel este suspendat, în perioada 11-22 martie 2020. Această măsură a fost aprobată de Comitetul Local pentru Situații de Urgență, care s-a întrunit marți, 10 martie, în sala de ședințe a Primăriei Municipiului Zalău.

        Această măsură poate fi prelungită, în funcție de decizia luată la nivel național cu privire la desfășurarea actului educațional și este în conformitate cu Hotărârea Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență nr. 6/09.03.2020.

SC Transurbis SA ia măsuri în vederea protejării călătorilor


        Operatorul de transport public local din municipiul Zalău – SC Transurbis SA acționează concret de 15 zile pentru prevenirea răspândirii virusurilor transmisibile pe cale respiratorie.

        Astfel, zilnic, la finalul programului, fiecare autobuz este spălat interior-exterior, iar elementele interioare de susținere și cadrele metalice ale scaunelor sunt dezinfectate. Personalul operatorului de transport, atât șoferii, controlorii, cât și angajații de la punctele de vânzare bilete respectă măsurile de igienă și utilizează dezinfectante.

        Aceste măsuri vor continua și în perioada următoare!

De asemenea, în contextul măsurilor luate de Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență privind suspendarea cursurilor în învățământul preuniversitar, în perioada 11 – 22 martie 2020, în acest interval de timp autobuzele SC Transurbis SA vor circula conform programului de vacanță.

Autobuzele destinate special transportului elevilor la și de la școală vor fi suspendate în totalitate.

        În funcție de deciziile care vor fi luate la nivel național, acest program poate fi prelungit. Odată cu încetarea măsurilor de prevenție, SC Transurbis SA își va relua activitatea cu program normal de circulație.

Spectacolul de teatru …ESCU a fost anulat


Având în vedere măsurile luate la nivel național pentru combaterea răspândirii noului coronavirus (COVID-19) și pentru protecția spectatorilor și a artiștilor, spectacolul de teatru …ESCU, programat în data de 11 martie, ora 18:00, la Casa de Cultură a Sindicatelor, a fost anulat.

Contravaloarea biletelor se poate recupera de la sediul Casei Municipale de Cultură, începând de azi, 10 martie 2020, până în data de 20 martie 2020, după următorul program: Luni – Joi: 10:00- 18:00; Vineri: 10:00-15:00.

Mesajul primarului Ionel Ciunt de 8 Martie


Ziua Internațională a Femeii sărbătorită de Sindicatul Liber al Pensionarilor din Sălaj


        Viceprimarul municipiului Zalău, Teodor Bălăjel, a felicitat doamnele din cadrul Sindicatului Liber al Pensionarilor, care au sărbătorit azi, 5 martie, Ziua Internațională a Femeii.

        “Transmit felicitări tuturor doamnelor pentru contribuția pe care o au în societate, în toate domeniile. Dumnezeu a dat femeii un rol determinant în această lume, fiind sursă de inspirație pentru poeți, scriitori, muzicieni sau pictori, lucru firesc, având în vedere calitățile deosebite pe care le deține. Stimate doamne, vă urez multă sănătate, bucurii și o primăvară frumoasă!” – a transmis viceprimarul Teodor Bălăjel.

Primăria Municipiului Zalău continuă sterilizarea câinilor cu stăpân de pe raza municipiului Zalău, etapa III - 2020


Prin HCL nr. 240 din 24.08.2017 a fost aprobată subvenționarea sterilizării câinilor de rasă comună, cu stăpân, de pe teritoriul Municipiului Zalău.

În acest sens, a fost încheiat un contract pentru sterilizarea câinilor ce aparțin rasei comune sau metișilor, care au stăpân pe teritoriul municipiului Zalău, cu societatea SC Complet Vet Pet SRL sediu în Zalău, str. Kossuth Lajos, nr. 49, în baza Legii 98/2016, pe o perioada de 1 an.

Orice persoană fizică sau juridică cu domiciliul/sediul sau reședința pe raza Municipiului Zalău, care deține unul sau mai mulți câini de rasă comună/metiși cipați și înregistrați conform Ordinului ANSVSA nr. 1/2014 pentru aprobarea Normelor privind identificarea și înregistrarea câinilor cu stăpân, pot beneficia de subvenționarea sterilizării, în limita sumei alocate anual și trimestrial.

Cererile se pot depune la Centrul de Relații cu Publicul din cadrul Primăriei Municipiului Zalău, Piața Iuliu Maniu, nr. 3, însoțite de carnetul de sănătate al câinelui/câinilor precum și o copie după actul de identitate sau certificatul de înregistrare fiscală al proprietarului, după caz.

În conformitate cu prevederile art. 13^2 din Legea 258/2013 este obligatorie sterilizarea câinilor cu stăpân aparținând rasei comune/metiși, iar nerespectarea acestei obligații constituie contravenție și se sancționează conform art. 14 alin. (1) lit. b) cu amendă de la 5.000 la 10.000 lei.

Expoziție de pictură “Un dar pentru mame”


Vernisajul expoziției de pictură “Un dar pentru mame” a avut loc luni, 2 martie, la Casa Municipală de Cultură.

Copiii din cadrul Cercului de pictură ZalăuArt au expus, la început de primăvară, creațiile dedicate mamei.

Prezent la eveniment, primarul Ionel Ciunt i-a felicitat pe toți cei care au contribuit la realizarea acestei expoziții “Vă felicit, copii, părinți și instructori pentru că ceea ce văd aici sunt lucruri valoroase, realizate cu multă muncă. Dragi copii, fiecare culoare, fiecare desen este rezultatul efortului pe care l-ați depus în cadrul orelor de pictură, iar azi mă bucur că vă putem aprecia talentul”, a transmis Ionel Ciunt în cadrul vernisajului.

Mesajul primarului Ionel Ciunt de 1 Martie


Fonduri europene, pentru Zalău


        Primăria Municipiului Zalău a depus pentru finanțare din fonduri europene 31 de proiecte, din care au fost semnate 27 de de contracte de finanțare. 3 proiecte sunt în faza precontractuală, urmând să fie semnate contractele de finanțare, iar un proiect este în faza de evaluare tehnico-financiară.

 

        Cele 3 proiecte aflate în faza precontractuală sunt:

1.   Mobilitate urbană durabilă Zalău 2023 - etapa II;

2.   Amenajarea de spații verzi pe imobile abandonate sau degradate din municipiul Zalău - etapa II;

3.   Modernizarea și extinderea sistemului de iluminat public din municipiul Zalău - etapa II.

 

1.   Proiectul de mobilitate urbană durabilă Zalău 2023 - etapa II se compune din următoarele investiții:

-          Pietonizare Str. Unirii – modernizarea Pieței 1 Decembrie 1918, modernizarea Pieței Iuliu Maniu, realizarea unei legături pietonale între str. Unirii și Bulevardul Mihai Viteazul, modernizarea pasajului (care face legătura între str. Unirii și Bulevardul Mihai Viteazul) și modernizarea curții din proximitatea Muzeului Județean de Istorie și Artă (aferente Colegiului Național “Silvania”). Prin intermediul acestui proiect zona va beneficia de dotarea cu 64 de bănci, amenajarea spațiului verde, amenajarea a 72 de locuri de parcare și dotarea cu rastele pentru biciclete cu 80 de locuri. Valoarea proiectului este de 3,3 milioane euro.

-          Modernizare DJ191C - reabilitarea str. Tudor Vladimirescu, Porolissum, Bujorilor, Moigradului și Cetății. Proiectul cuprinde lucrări de refacere a părții carosabile, realizare canalizare pluvială, canal tehnic pentru introducerea cablajelor în subteran, trotuare, piste de biciclete, 23 de stații de autobuz, rastele de biciclete cu 184 de locuri și spații verzi. Valoarea proiectului este de 5,3 milioane euro.

 

2.   Amenajarea de spații verzi pe imobile abandonate sau degradate din municipiul Zalău - etapa II.

 Zonele care vor fi amenajate sunt incinta Liceului de Artă Ioan Sima”; incinta Școlii GimnazialeCorneliu Coposu”; terenul din zona fostului cămin cultural Stîna; terenul adiacent Cinematografului Scala (zona dinspre Bulevardul Mihai Viteazul) și zona str. Lt. Col. Teofil Moldoveanu, adiacentă Văii Sărmaș.

Prin intermediul proiectului vor fi efectuate lucrări de amenajare a spațiilor verzi si mobilare cu echipamente de joacă și fitness, dotare cu mobilier urban, modernizare iluminat public, modernizare alei și amenajare terenuri de sport cu gazon, acolo unde spațiul permite. Valoarea lucrărilor este de peste 3 milioane euro.

 

3.   Modernizarea și extinderea sistemului de iluminat public din municipiul Zalau - etapa II. Prin intermediul acestui proiect va fi modernizată rețeaua de iluminat public pe o distanță de 42,43 km, vor fi înlocuite/instalate 1236 corpuri de iluminat și vor fi montați 263 de noi stâlpi de iluminat. Valoarea proiectului este de 2,7 milioane euro.

© Primaria Municipiului Zalau