Anunturi - Arhiva

Decembrie 2019
Noiembrie 2019
Octombrie 2019
Septembrie 2019
August 2019
Iulie 2019
Iunie 2019
Mai 2019
Aprilie 2019
Martie 2019
Februarie 2019
Ianuarie 2019
Decembrie 2018
Noiembrie 2018
Octombrie 2018
Septembrie 2018
August 2018
Iulie 2018
Iunie 2018
Mai 2018
Aprilie 2018
Martie 2018
Februarie 2018
Ianuarie 2018
Decembrie 2017
Noiembrie 2017
Octombrie 2017
Septembrie 2017
August 2017
Iulie 2017
Iunie 2017
Mai 2017
Aprilie 2017
Martie 2017
Februarie 2017
Ianuarie 2017
Decembrie 2016
Noiembrie 2016
Octombrie 2016
Septembrie 2016
August 2016
Iulie 2016
Iunie 2016
Mai 2016
Aprilie 2016
Martie 2016
Februarie 2016
Ianuarie 2016
Decembrie 2015
Septembrie 2015
Iulie 2015
Iunie 2015
Mai 2015
Martie 2015
Ianuarie 2015
Decembrie 2014
Noiembrie 2014
Octombrie 2014
Septembrie 2014
Iulie 2014
Iunie 2014
Mai 2014
Aprilie 2014
Martie 2014
Februarie 2014
Ianuarie 2014
Decembrie 2013
Noiembrie 2013
Octombrie 2013
Septembrie 2013
August 2013
Iulie 2013
Iunie 2013
Mai 2013
Aprilie 2013
Martie 2013
Februarie 2013
Ianuarie 2013
Decembrie 2012
Noiembrie 2012
Octombrie 2012
Septembrie 2012
August 2012
Iulie 2012
Iunie 2012
Mai 2012
Aprilie 2012
Martie 2012
Februarie 2012
Ianuarie 2012
Decembrie 2011
Noiembrie 2011
Octombrie 2011
Septembrie 2011
August 2011
Iulie 2011
Iunie 2011
Mai 2011
Aprilie 2011
Martie 2011
Ianuarie 2011
Decembrie 2010
Noiembrie 2010
Octombrie 2010
Septembrie 2010
August 2010
Iulie 2010
Iunie 2010
Mai 2010
Aprilie 2010
Martie 2010
Februarie 2010
Ianuarie 2010
Decembrie 2009
Noiembrie 2009
Octombrie 2009
Septembrie 2009
August 2009
Iulie 2009
Iunie 2009
Mai 2009
Aprilie 2009
Martie 2009
Februarie 2009
Ianuarie 2009
Decembrie 2008
Noiembrie 2008
Octombrie 2008
Septembrie 2008
August 2008
Iulie 2008
Iunie 2008
Mai 2008
Aprilie 2008
Martie 2008
Februarie 2008
Ianuarie 2008
Aprilie 2007
Octombrie 2006
Ianuarie 2006
Decembrie 2005
Noiembrie 2005
Octombrie 2005

Arhiva: Septembrie 2019

Transport public eficient, ecologic și modern în Municipiul Zalău. A fost semnat contractul pentru achiziția de autobuze electrice și stații de încărcare


        Primarul Municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a semnat luni, 30 septembrie, contractul pentru achiziția de Autobuze urbane cu propulsie electrică și podea total coborâtă, sistem de e-ticketing și sisteme conexe, stații de încărcare cu energie electrică a autobuzelor electrice”, cu Asocierea S.C. Anadolu Automobil Rom S.R.L. – S.C. Aic Trucks S.R.L. – S.C. Radcom S.R.L.

        Valoarea contractului este de 68.543.583,50 lei cu TVA, finanțat prin Programul Operațional Regional – POR 2014-2020, Axa 4.1. Contractul vizează achiziția a 20 de autobuze electrice (10 autobuze urbane electrice din gama de 10 m și 10 autobuze electrice din gama de 12 m); sistem de monitorizare al flotei pentru 65 de autobuze; sistem de e-ticketing pentru 65 de autobuze; sistem de informare călători în 10 stații de autobuz și 20 de autobuze; sistem de monitorizare călători;  sistem integrat de gestiune și diagnosticare electronică (SIGDE) prin CAN – 20 de seturi; programe și licențe; stații de încărcare pentru autobuze electrice (6 stații de încărcare rapidă și 20 de stații de încărcare lentă); SDV-uri, echipamente și softuri specifice pentru executarea lucrărilor de întreținere și reparații; servicii de instruire a personalului; serviciul de proiectare, construcții, montaj, probe și punere în funcțiune pentru stațiile de încărcare și punctele de transformare.

        Această achiziție înseamnă reducerea emisiilor de CO2 în Municipiul Zalău, dar și creșterea gradului de confort pentru cei care vor folosi mijloacele de transport în comun. Sper ca primele autobuze electrice să ajungă în Zalău la începutul anului viitor”, a transmis primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt.

Invitație la teatru: „Micul Prinț – spectacol pentru oameni mari”


Spectacolul de teatru „Micul Prinț – spectacol pentru oameni mari”, aflat în turneu în țară, va ajunge pe scena din Zalău vineri, 4 octombrie, de la ora 19:00, în Clădirea Transilvania, în cadrul unui proiect realizat de Red Nose Society, Rotari Entertainment, cu sprijinul EPSON România.

O montare minimalistă pentru oameni mari, în regia Ruxandei Ștefan, care aduce la suprafață profunzimile celui mai citit text din literatura universală, într-o atmosferă sinceră și intimă.

Decorul, costumele, scenografia sunt construite de cei mai mari creatori ai lumii teatrului, pe numele lor: spectatorii.

Laboratorul de creație este imaginația.
Mijloace: cuvântul, muzica și fantezia.

Cadrul: scena.

Cei 3 actori cu 3 instrumente îi poartă pe privitori pe toate planetele vizitate de Micul Prinț, într-o poveste emoționantă, presărată cu personaje comice și situații inedite, toate acompaniate de muzică live.

Prețul unui bilet este de 25 lei, iar durata spectacolului este de 1 oră (fără pauză).  Biletele se găsesc online pe www.iabilet.ro și la casieria Casei Municipale de Cultură Zalău, după următorul program:

 Luni-Joi: între orele 08,00-16,00

 Vineri: între orele 08,00-13,00.

Se preiau cereri pentru acordarea ajutorului de încălzire


        În conformitate cu prevederile OUG nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială pentru sezonul rece, în această perioadă se preiau cereri pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței.

        Cererile tip se depun la sediul DAS Zalău, Piața Iuliu Maniu nr. 4-6, camera 11, zilnic între orele 8:30 – 15:30.

Documentele care însoțesc cererea  tip sunt următoarele:

-                   acte de identitate a membrilor familiei (copie);

-                   certificat de căsătorie/deces/sentință divorț, după caz (copie);

-                   adeverințe cu veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii;

-                   adeverință finanțe pentru fiecare persoană majoră din familie;

-                   document din care să rezulte calitatea de proprietar sau chiriaș a locuinței;

-                   factură emisă de  E-ON Gaz, sau Electrica;

-                   certificat de înmatriculare pentru posesorii de autovehicule (copie);

-                   declarație privind acordul de utilizare al datelor personale.

Pentru situațiile de adopție, plasament, plasament în regim de urgență, de instituire a tutelei/curatelei, documentelor mai sus menționate se adaugă următoarele:

-                   Hotărârea judecătorească definitivă de încredințare în vederea adopției sau, dupa caz, de încuviințare a adopției, potrivit legii dacă este cazul;

-                   Hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecția copilului privind măsura plasamentului, potrivit legii dacă este cazul;

-                   Decizia directorului general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului sau, după caz, hotărârea judecatorească privind măsura plasamentului în regim de urgență, potrivit legii dacă este cazul;

-                   Hotărârea judecătorească de instituire a tutelei/curatelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare, potrivit legii.

Condițiile de acordare a ajutoarelor de încălzire: familia sau persoana singură să realizeze venituri de până la 750 lei/persoană și să nu dețină niciunul din bunurile cuprinse în anexa nr. 4 din H.G. nr. 50/2011 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat precum:

-                   Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti.

-                   Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000 mp în zona rurală. Fac excepţie terenurile din zonele colinare sau de munte care nu au potenţial de valorificare prin vânzare/construcţie/ producţie agricolă.

-                   Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente, precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile.

-                   Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani.

-                   Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze.

-                   Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosfere "Delta Dunării".

-                   Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată.

-                   Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale.

-                   Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric (aflate în stare de funcţionare).

-                   Depozite bancare cu valoare de peste 3.000 lei, cu excepţia dobânzii.

-                   Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăşeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie.                                                            

        Cuantumul ajutoarelor este cuprins între 20 lei 262 lei, în funcție de venituri si de sursa de încălzire.

        Informații suplimentare se pot obține la sediul DAS Zalău, camera 11 sau la telefon  0260 661769.

Întâlnire cu delegaţia Camerei de Comerţ şi Industrie Romono-Germană


        Primarul Municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a participat joi, 26 septembrie, alături de oficialitățile județene, la o întâlnire cu delegația Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România), care a avut loc la Consiliul Județean Sălaj.

        “Vizita pe care delegația Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană a făcut-o în Municipiul Zalău a pus bazele unei colaborări în domenii precum formarea profesională și învățământ dual, dar și promovarea municipiului ca locație investițională”, a transmis primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt.

Întâlnire cu membri Clubului Oamenilor de Afaceri


        Conducerea Primăriei Municipiului Zalău, reprezentată de primarul Ionel Ciunt și viceprimarii Teodor Bălăjel și Nicolae Fazakas au participat joi, 26 septembrie, la o întâlnire cu membri ai Clubului Oamenilor de Afaceri.

        În cadrul întâlnirii, reprezentanții administrației locale au prezentat principalele proiecte de dezvoltare ale orașului, precum și sursele de finanțare. De asemenea, a fost apreciat faptul că un procent semnificativ (peste 80%) din investițiile aflate în desfășurare în municipiu sunt executate de către firme locale.

        “A fost o întâlnire importantă și utilă, deopotrivă, pentru că atunci când te întâlnești cu oameni care au reușit și de la care ai ce învăța nu poate fi altfel. Sugestiile pe care le-au făcut privind dezvoltarea orașului vor face parte, fără îndoială, din proiectele viitoare ale administrației publice locale”, a transmis primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt.

Încep lucrările de modernizare a Străzii Gheorghe Doja


         În cursul zilei de astăzi a avut loc o întâlnire la Primăria Municipiului Zalău între responsabilii proiectului privind modernizarea Străzii Gheorghe Doja, urmată de vizită în teren în vederea predării amplasamentului.

        La întâlnire au fost prezenți viceprimarul municipiului Teodor Bălăjel, reprezentanți ai Primăriei, reprezentanți ai constructorului, dirigintele de șantier, membri ai deținătorilor de utilități (Delgaz Grid, Electrica, Compania de Apă) și membri ai operatorului rețelelor de comunicații electrice.

        În perioada următoare se va interveni pe partea dreaptă a trotuarului, de la Primăria Municipiului Zalău înspre Cartierul Brădet, până la intersecția cu Str. Stadion. Principalele tipuri de lucrări executate pe acest tronson cuprind reabilitarea trotuarului, amenajarea pistei de biciclete, reabilitare canalizare pluvială și realizare canal tehnic pentru curenți slabi.

Contractul de finanțare pentru stațiile de reîncărcare pentru vehicule electrice a fost semnat


        Marți, 24 septembrie 2019, a fost făcut încă un demers în vederea promovării în municipiul Zalău a infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic. Primarul Municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a semnat, la sediul Administrației Fondului de Mediu, contractul de finanțare pentru stațiile de reîncărcare pentru vehicule electrice din municipiul Zalău, în valoare de 702.943,03 lei, sumă care reprezintă 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.

        Proiectul cuprinde amenajarea a 4 stații de reîncărcare, două în parcarea adiacentă Primăriei Municipiului Zalău și două în parcarea de la Sala Sporturilor “Gheorghe Tadici”.

         Dezvoltarea transportului rutier nepoluant este una din prioritățile administrației locale. Beneficiile acestor investiții înseamnă reducerea poluării, dar și costuri mai mici pentru proprietarii vehiculelor electrice de transport rutier”, a transmis primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt.

Propune pentru comunitatea ta, propune pentru Zalău


Sub sloganul ”Propune pentru comunitatea ta, propune pentru Zalău”, Primăria Municipiului Zalău implementează începând de azi, 23 septembrie 2019, proiectul privind bugetarea participativă. În cadrul acestui proiect inițiativele cetățenilor din municipiul Zalău pot deveni realitate, pentru aceasta fiind alocat un buget de 1.000.000 lei.

 

Calendarul proiectului:

  • 23 septembrie – 14 octombrie: depunere de proiecte;
  • 15 octombrie - 5 noiembrie: analiza proiectelor;
  • 6 - 25 noiembrie: votarea proiectelor;
  • 26 noiembrie - 6 decembrie: centralizarea voturilor;
  • 6 decembrie: afișarea rezultatelor.

 

Domenii:

  • Infrastructură: zone pietonale, alei, scuaruri, trotuare, aliniamente stradale;
  • Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației;
  • Spații verzi, locuri de joacă;
  • Amenajare spații publice (mobilier urban, iluminat public, etc.);
  • Infrastructură educațională și culturală;
  • Smart City, respectiv Oraș digital;
  • Sănătate.

 

Bugetarea participativă este un proces deschis, incluziv şi transparent, prin care membrii comunităţii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a banilor din bugetul local.

Proiectele se pot depune on-line, pe platforma https://participbuget.zalausj.ro/, sau în scris, la Primăria Municipiului Zalău.

Pentru informații suplimentare: www.zalausj.ro,  https://participbuget.zalausj.ro/

Sălăjenii au sărbătorit împreună Ziua Mondială a Turismului


Primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt și viceprimarul Teodor Bălăjel au fost prezenți la cea de-a patra ediție a evenimentului ”Haidaț’ pă la noi! Deschideți lada cu zestre sălăjeană!”, organizat de Primăria Municipiului Zalău, prin Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Zalău, care s-a desfășurat sâmbătă, 21 septembrie, în Piața 1 Decembrie 1918.

În cadrul evenimentului, participanții au avut posibilitatea de a trimite cărți poștale, pe care sunt imprimate imagini ale obiectivelor de interes turistic din Zalău, cu mesaje persoanelor dragi aflate în țară sau în străinătate. Cei interesați au descoperit atelierele interactive de cusut, de pictură pe lemn sau pe căni din lut, ori s-au fotografiat cu componente ale costumului popular, de roman sau de dac, la cabina foto.

De asemenea, au fost prezenți meșteri populari sălăjeni pasionați de olărit, cusături și țesături tradiționale, împletituri din nuiele, figurine din lemn în sticlele cu pălincă, precum și producători locali de produse cosmetice și alimentare din lavandă, produse apicole, sucuri și siropuri naturale, diverse sortimente de pălincă, șampanie și cidru.

Programul la scenă a fost unul variat. Alături de momentele muzicale susținute de Vasile Coca, Ansamblul Profesionist Artistic Porolissum și Fanfara „Promenada” ale Casei Municipale de Cultură Zalău, pe scenă au evoluat și tinere talente de la Liceul de Artă „Ioan Sima”, ansamblul „Mândre flori de la Hidig” din comuna Măieriște, au cântat solistele Meleg Natalia și Denisa din localitatea Mirșid și Ionela Simea din comuna Zimbor.

Parteneri ai evenimentului au fost Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Sălaj Plus, primăriile și centrele de informare turistică din orașul Șimleu Silvaniei și din comunele Buciumi, Carastelec, Crasna, Creaca, Hereclean, Letca, Mirșid, Măeriște, Nușfalău, Pericei, Plopiș, Sălăţig, Șamșud, Zimbor.

Contractul de lucrări pentru modernizarea Străzii Gheorghe Doja a fost semnat. În cursul acestei luni va fi demarată execuția lucrărilor


Astăzi, 20 septembrie, primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a semnat contractul de lucrări pentru modernizarea Străzii Gheorghe Doja, proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

La întâlnire au fost prezenți viceprimarii și directorul tehnic ai municipiului  și reprezentanții constructorului care va executa lucrările de investiții, respectiv Asocierea SC Avril SRL și SC Delcar SRL. Valoarea lucrărilor este de 10.117.466,06 lei cu TVA, iar termenul de execuție al lucrărilor este de 24 de luni. Principalele tipuri de lucrări cuprind reabilitare tramă stradală, reabilitare trotuare, amenajare pistă de biciclete, reabilitare canalizare pluvială și realizare canal tehnic pentru curenți slabi.

        Calendarul pentru următoarea perioadă aferent acestui obiectiv de investiții:

-          Marți, 24 septembrie - întâlnire cu deținătorii de utilități și constructor.

-          Miercuri, 25 septembrie – predare de amplasament;

-          Joi, 26 septembrie – ordin de începere al lucrărilor.

Este o altă investiție pe bani europeni, care va duce, fără-îndoială, la creșterea calității vieții cetățenilor din municipiul Zalău”, a transmis primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt.

Săptămâna Mobilității marcată la Zalău


În perioada 16-22 septembrie 2019, la nivel european se desfășoară Săptămâna Mobilității Europene. Primăria Municipiul Zalău se alătură acestei campanii, astfel, sâmbătă, 21 septembrie, organizează un eveniment cu tematica “Mersul pe jos și ciclismul în condiții de siguranță”, sub sloganul “Mergi cu noi!”.

        În intervalul orar 13:00 – 16:00, va fi promovată mobilitatea durabilă prin activități de alergare demonstrativă in tempo, acțiune la care sunt invitați copiii din municipiu. Evenimentul se desfășoară pe Strada 9 Mai și în parcarea din fața Instituției Prefectului Județul Sălaj.

        Pentru buna desfășurare a evenimentului, circulația rutieră va fi blocată pe Str. 9 Mai, de la intersecția cu Bulevardul Mihai Viteazul, până la Centrul Județean de Cultură și Artă al Județului Sălaj.

Modificări ale linilor 4 și 4 barat, duminică, 22 septembrie


        Duminică, 22 septembrie, în intervalul orar 8:00 - 22:00, returul liniilor 4 și 4 barat se va modifica, astfel: de pe strada CRINULUI,  pe strada 9 MAI – B.dul MIHAI VITEAZUL, continuând cu traseul și stațiile cunoscute până în Brădet.

Restricții de circulație, duminică, 22 septembrie


Pentru buna desfășurare a evenimentului cultural Tradiții de toamnă legate de bucuria recoltei, a meșteșugurilor tradiționale, a gastronomiei specific anotimpului, a portului popular și a culturii maghiare”, organizat de Asociația Culturală Szilagysag Zalău, se impun următoarele restricții de circulație:

Închiderea circulației rutiere

Duminică, 22 septembrie, în intervalul 08:00 – 22:00

-          Str. Parcului, de la intersecția cu Str. 22 Decembrie 1989, până la intersecția cu Str. Decebal;

-          Str. Simion Oros.

    Închiderea parcărilor

Sâmbătă, 21 septembrie, începând cu ora 00:00, închiderea parțială a parcării din zona adiacentă Primăriei Municipiului Zalău;

Sâmbătă, 21 septembrie, începând cu ora 17:00, Închiderea totală  parcării din zona adiacentă Primăriei Municipiului Zalău.

Defilare în vederea prezentării portului popular:

Duminică, 22 septembrie, începând cu ora 12:00, pe un singur sens al următorului sector de drum public: pornire de la fântâna arteziană de pe Str. 22 Decembrie 1989 (Cireșica) – intersecție Bulevardul Mihai Viteazul  - Piața Iuliu Maniu (Statuia Wesselenyi Miklos).

Excursie cu iz de toamnă!


Excursiile în mijlocul naturii nu trebuie să se încheie o dată cu vara. Toamna poate fi un anotimp chiar mai potrivit pentru o ieșire în natură.

Așadar, Primăria Municipiului Zalău, prin CNIPT, vă invită cu mare drag în cea de-a patra excursie din proiectul „Circuitul anotimpurilor”, o excursie cu miros de toamnă, prin care ne propunem promovarea Municipiului Zalău ca punct de plecare pe diferite trasee turistice din județ.

Mai exact, în 5 Octombrie, la 10:00 fix pornim, din nou, la drum pe următoarea rută: Zalău – Vârșolț – Șimleu Silvaniei - Uileacu Șimleului – Șamșud.

Atunci când auzim de localitatea Vârșolț, mintea noastră automat se gândește la pescuit. Ei bine, noi nu vom merge la pescuit, ci la o frumoasă și harnică doamnă care, cu mâinile sale dibace, confecționează mărgele din nisip și obiecte decorative. Din mâinile doamnei Eva Nagy, căci despre dânsa vorbim, ies adevărate splendori de lănțișoare și brățări.

Al doilea popas îl vom face în Șimleu Silvaniei, mai exact la cetatea medievală Bathory. Declarată monument istoric, cetatea de la Șimleu datează din anul 1532 și a fost reședința familiei Bathory. Informațiile legate de cetatea Bathory, dar și despre legenda balaurului ucis de către regele polonez, născut la Șimleu Silvaniei, le vom afla de la unul dintre reprezentanții CNIPT Șimleu Silvaniei, care ne face un tur ghidat în cetate.

Următoarea oprire o vom face în localitatea Uileacu Șimleului, din comuna Măeriște. Aici vom vizita o biserică reformată, unică în țara noastră, după părerea specialiștilor. Construită în secolul XIII, biserica de la Uileacu Șimleului este printre cele mai vechi biserici de piatră din județul Sălaj.

Vom încheia ziua ridicând o cupă de vin de Șamșud. Vom merge pe „Aleea beciurilor” unde vom vizita câteva pivnițe locuibile, așa cum le numesc localnicii și unde vom afla câteva dintre secretele licorii lui Bachus.

Costurile, care vor fi suportate individual de către fiecare turist, sunt cele de transport, în valoare de 18,75 lei, și degustare de vinuri și produse locale, în valoare de 30 de lei. Excursia va fi organizată pentru un grup de 32 de persoane. Vă așteptăm să vă înscrieți la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Zalău, situat în Clădirea Transilvania, Piața Iuliu Maniu nr. 4 – 6, zilnic, între orele 9 – 17, până în 3 octombrie.

Program

ora 09:45 – Punct de întâlnire: Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Zalău

ora 10:00 – Plecare din Zalău

ora 10:25 – Atelierul de confecționat mărgele din nisip al doamnei Nagy Eva

ora 11:10 – Cetatea Bathory, Șimleu Silvaniei

ora 12:20 – Biserica Reformată, Uileacu Șimleului

ora 13:15 – Degustare de vinuri și produse locale, Aleea beciurilor din Șamșud

ora 15:30 – Întoarcere în Zalău.

Haidaț’ pă la noi! Deschideți lada cu zestre sălăjeană!

 


 

Sâmbătă, 21 septembrie, între orele 10:00 – 17:00, în Piața 1 Decembrie 1918 (Platoul de marmură), se deschide, pentru a patra oară, lada cu zestre sălăjeană!

Acțiunile întreprinse de Primăria municipiului Zalău în urma grindinei din 28 mai 2019


Pentru o corectă informare a cetățenilor cu privire la măsurile întreprinse de  Primăria Municipiului Zalău în urma grindinei din 28 mai 2019, vă informăm că instituția noastră a efectuat toate demersurile în vederea centralizării pagubelor și a transmis solicitări pentru despăgubiri Comitetului Județean pentru Situații de Urgență – Instituția Prefectului Județul Sălaj.

Primăria Municipiului Zalău NU A OFERIT despăgubiri în urma fenomenelor meteorologice extreme din 28 mai 2019!

În urma fenomenelor meteorologice extreme din 28 mai 2019, Primăria Municipiului Zalău a centralizat și verificat solicitările depuse de peste 10.000 de cetățeni, fiind realizat un Raport Operativ care a fost transmis către Instituția Prefectului Județul Sălaj.

Instituția Prefectului Județul Sălaj a înaintat  Guvernului României un proiect de hotărâre cu sumele necesare acoperirii pagubelor produse, ca urmare a raportului operativ trimis de Primăria Municipiului Zalău.

        De asemenea, în data de 24 iunie 2019, Primăria Municipiului Zalău a înaintat Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Sălaj lista finală cu 1303 persoane afectate de fenomenele meteorologice din 28 mai 2019, în vederea identificării cazurilor de familii/persoane vulnerabile care pot fi considerate persoane aflate în risc de excluziune socială și acordarea ajutorului de urgență.

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Sălaj, în conformitate cu prevederile art. 1, alin.(1) și art. 3 din H.G. nr.365/2019 privind acordarea de ajutoare de urgență pentru sprijinirea familiilor afectate de inundații în cursul anului 2019, ale art. 54, alin.(1) și art. 11, lit.c) din Legea nr.292/201 – Legea asistenței sociale, pentru a determina în mod obiectiv și prioritar persoanele/familiile care pot fi considerate în risc de excluziune socială, a aplicat criteriile stabilite în cuprinsul art. 39^1, alin.(1) din H.G. nr.50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, respectiv:

-          lit.a) ”gradul de distrugere a locuinței și a bunurilor deținute de persoană/familie”;

-          lit.h) ”calitatea de asigurat în sistemul public de pensii și alte drepturi”;

-          lit.i) ”tipul familiei și numărul membrilor acesteia”;

-          lit.j) ”veniturile nete lunare pe membru de familie sau ale persoanei singure”.

Personalul de specialitate din cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Sălaj a desfășurat acțiuni de culegere de date/informații necesare identificării cazurilor de familii/persoane vulnerabile, care pot fi considerate persoane aflate în risc de excluziune socială, prin intermediul programul informatic Safir pentru a obține veniturile cu titlu de ajutor social sau alocație pentru susținerea familiei și de asemenea a colaborat cu următoarele instituții:

§  ANAF – pentru furnizarea veniturilor obținute din salarii sau alte venituri asimilate acestora, urmărindu-se în principal realizarea salariului minim;

§  AJOFM – pentru furnizarea veniturilor obținute cu titlu de indemnizație de șomaj:

§  DGASPC Sălaj - pentru furnizarea veniturilor obținute cu titlu de indemnizație de handicap gradul I și II;

§  CJS Sălaj - pentru furnizarea veniturilor obținute cu titlu de indemnizație socială.

În urma verificărilor realizate, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Sălaj a transmis, până în prezent,  Primăriei Municipiului Zalău o listă cu 120 de beneficiari, care din punct de vedere a veniturilor nete realizate pot fi considerate persoane aflate în risc de excluziune socială (persoane încadrate în grad de handicap, persoane beneficiare de indemnizație socială, persoane beneficiari de ajutor social/alocații pentru susținerea familiei, persoane beneficiare de indemnizație de șomaj).

        Fiecărui beneficiar i-a fost acordată suma de 1500 de lei de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Sălaj.

Echipa ADR-NV, la Primăria Municipiului Zalău


Conducerea Primăriei Municipiului Zalău, alături de colegi din instituție, au avut o întâlnire marți, 17 septembrie, la Primăria Municipiului Zalău, cu directorul general al Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Marcel Boloș, și membri ai Agenției.

În cadrul întâlnirii a fost analizat stadiul proiectelor depuse de Primăria Municipiului Zalău, care au ca sursă de finanțare fonduri europene.

“Am convenit asupra unor clarificări care să urgenteze începerea lucrărilor la Strada Gheorghe Doja, Bulevardul Mihai Viteazul (pistă de biciclete și trotuar), precum și achiziția celor 20 de autobuze electrice. Până la sfârșitul săptămânii viitoare va fi semnat contractul de furnizare a autobuzelor electrice, inclusiv construirea stațiilor de încărcare pentru acestea și se va da ordinul de începere pentru lucrările care urmează să fie efectuate pe Strada Gheorghe Doja (reabilitare tramă stradală, reabilitare trotuare, amenajare pistă de biciclete, reabilitare canalizare pluvială și realizare canal tehnic pentru curenți tari)”, a transmis primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt.

“Felicit conducerea Primăriei Municipiului Zalău și echipa care se ocupă de proiecte finanțate din fonduri europene pentru munca depusă și pentru capacitatea de a dezvolta orașul folosind această importantă sursă de finanțare”, a transmis directorul general al Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Marcel Boloș.

Lucrările la blocul Silvania – Astralis se apropie de finalizare


        Lucrările de investiții la obiectivul “Transformare imobil bloc Silvania – Astralis în bloc de locuințe sociale, din municipiul Zalău”, se apropie de finalizare.

        În momentul de față, lucrările la exteriorul clădirii sunt executate, constructorul mai având de efectuat lucrări de finisaje și instalații interioare. Astfel, până în 14 noiembrie 2019, dată stabilită pentru finalizarea lucrărilor, obiectivul de investiții va fi reabilitat în totalitate, atât interior, cât și exterior.

        Proiectul este finanțat din fonduri guvernamentale și buget local.

Cele 3 fântâni arteziene din zona Scala sunt funcționale


Lucrările la cele trei noi fântâni arteziene din municipiu au ajuns la final. Acest proiect aduce un plus de culoare, îmbunătățind aspectul zonei Scala.

Manifestări dedicate comemorării martirilor eroi de la Ip


Sâmbătă, 14 septembrie, în localitatea Ip au fost comemorați, printr-un ceremonial militar și religios, cei 157 de martiri uciși în urmă cu 79 de ani de trupele horthyste.

Din partea Primăriei Municipiului Zalău, viceprimarul Teodor Bălăjel, împreună cu directorul tehnic Dănuț Curea au depus, în semn de omagiu, o jerbă la Cimitirul Eroilor din localitate.

Manifestările au fost acompaniate de Fanfara “Promenada” a Casei Municipale de Cultură.

Dumnezeu să îi odihnească!

Transurbis a introdus o nouă linie de transport în comun


Începând de luni, 16 septembrie, Societatea Transurbis introduce o nouă linie de transport public, respectiv Linia 3, pe traseul Astralis – Str. Morii. Această linie va circula doar în perioada anului școlar, pe următorul traseu:

 

TUR:  Stația Astralis - Bd. Mihai Viteazul – Str.  22  Decembrie  1989 – Str. Morii;

RETUR: Str. Morii - Str. 22 Decembrie 1989 – Bd. Mihai Viteazul – Stația Uz Casnic;

 

Acest traseu va avea următoarele plecări :

 

TUR: 13:30; 14:30; 16:20;

RETUR:  07:30; 14:00; 15:00; 16:45;

Facilitate fiscală – anularea majorărilor de întârziere


Primăria Municipiului Zalău anunţă contribuabilii, persoane fizice şi persoane juridice, că în data de 29.08.2019, prin Hotărârea Consiliului Local nr.255 privind instituirea unor facilități fiscale, potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr.6 din 05.08.2019, a fost aprobată facilitatea fiscală constând în anularea majorărilor de întârziere pentru plata până la 15.12.2019 a obligațiilor de plată principale restante la 31.12.2018 și care nu au fost achitate până la această dată, constând în creanțe de natură fiscală datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ teritorială a municipiului Zalău.

        Procedura de aprobare a acordării facilităţilor de anulare a majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale restante la 31.12.2019  poate fi consultată pe pagina de internet a Municipiului Zalău – www.zalausj.ro, Secțiunea Taxe și Impozite Locale

        Pentru informații suplimentare cu privire la modul în care se poate beneficia de această facilitate fiscală, contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice se pot adresa Serviciului Impuneri, Încasări și Control Persoane Fizice și Serviciului Impuneri, Încasări și Control Persoane Juridice din cadrul Direcției Economice a Primăriei Municipiului Zalău.

Delegație a Crucii Roșii Germane, la Primăria Municipiului Zalău


Primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a primit azi, 11 septembrie, vizita delegației Crucii Roșii Lampspringe Germania, formată din Norbert Halter, șeful delegației Germane a Crucii Roșii în România și Egbert Wiegand, angajat al Crucii Roșii Germane. Din partea Crucii Roșii Sălaj, la întâlnire a participat directorul Lorena Filip.

        Scopul vizitei în Zalău este de a sprijini un proiect pe care Crucea Roșie Română - filiala Sălaj urmează să îl demareze în colaborare cu Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Sălaj și Primăria Municipiului Zalău.

        Prin această colaborare, delegația germană a pus la dispoziție două perechi de ochelari, prin intermediul cărora pot fi testate senzațiile date de consumul de droguri și alcool. Acest proiect urmează să fie desfășurat, pentru început, la nivelul liceelor din municipiul Zalău. Prin intermediul acestei campanii, elevii pot conștientiza efectele în urma consumului de droguri și alcool.

        De asemenea, delegația germană sprijină, în continuare, proiecte de întrajutorare a persoanelor din mediul rural aflate în nevoie. Media persoanelor care au beneficiat de ajutor este de 3000/an.   

Lucrările la cele două blocuri ANL din municipiul Zalău evoluează


Pentru a identifica stadiul de execuție a fost efecutată marți, 10 septembrie, o vizită în teren de către directorul general al Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL), Andrei Țurcanu și membri ai Agenției, împreună cu  viceprimarul municipiului Zalău, Nicolae Fazakas, directorul tehnic Dan Curea și directorul Direcției Patrimoniu, Alexandru Pura.

În prezent sunt construite 3 etaje din 10 la primul bloc și două etaje din 6 la cel de-al doilea.

Inaugurare heliport Jibou


Primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, împreună cu viceprimarul Teodor Bălăjel au participat azi, 10 septembrie, la ceremonia de operaționalizare a punctului de operare aeromedical din Jibou.

Începând de azi, această investiție va asigura intervenția echipajelor de specialitate mai rapidă pentru victimele aflate în situații de urgență, deservind 6 județe din regiunea Nord-Vest.

Termen scadent pentru plata impozitelor și taxelor locale aferente anului 2019


Primăria Municipiului Zalău reaminteşte contribuabililor, persoane fizice şi juridice, că 30 septembrie 2019 este ultimul termen scadent pentru plata impozitelor şi taxelor locale aferente anului 2019.

Pentru neachitarea la termen a obligațiilor fiscale principale, începând cu ziua imediat următoare se vor calcula majorări de întârziere în cuantum de 1% pe lună și fracțiune de lună, până la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Pentru a evita plata majorărilor de întârziere, Primăria Municipiului Zalău recomandă atât persoanelor fizice cât și celor juridice să achite la termen impozitele și taxele datorate bugetului local al Municipiului Zalău.

Plata impozitelor şi taxelor locale se poate efectua în numerar și/sau prin intermediul cardului bancar la ghişeele din cadrul Primăriei Municipiului Zalau, în numerar la ghiseele CEC BANK SA,  prin virament bancar în conturile Municipiului Zalău afișate pe site-ul www.zalausj.ro secțiunea Taxe și impozite locale, precum și electronic, cu cardul, prin intermediul paginii web  www.ghiseul.ro pentru persoane fizice.

IMPORTANT – Primăria Municipiului Zalău anunță a implementat soluția informatică pentru plata cu cardul prin intermediul paginii web www.zalausj.ro secțiunea plătește online cu cardul, pentru persoanele juridice care doresc să utilizeze această metodă de plată, cu precizarea că pentru orice plată efectuată de către aceștia nu se percepe nici un comision agentului economic.

Manifestări dedicate comemorării martirilor eroi de la Treznea


        Azi, 9 septembrie, în localitatea Treznea au fost comemorați cei 86 de martiri masacrați de trupele hortyste în septembrie 1940.

        Din partea Primăriei Municipiului Zalău, la manifestări au participat primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt și viceprimarul Teodor Bălăjel. Aceștia au depus jerbe la monumentele ridicate în Cimitirul Eroilor și centrul localității.

        Manifestările au fost acompaniate de Fanfara “Promenada” a Casei Municipale de Cultură.

Dumnezeu să îi odihnească pe martirii eroi de la Treznea! 

Începând de azi se eliberează titlurile de călătorie gratuite pentru elevi și studenți


        Începând de azi, 9 septembrie 2019, se eliberează titlurile de călătorie gratuite pentru elevi și studenți, pentru anul școlar 2019-2020, pe autobuzele și microbuzele Societății Transurbis.

        Din acest an, titlurile de călătorie se eliberează atât la unitățile de învațământ unde elevii învață, cât și la unitățile de distribuire bilete și abonamente ale S.C. Transurbis S.A., situate în Zalău:

 

1.   Sediul S.C. Transurbis S.A. (Str. Fabricii nr.30/A) zilele Luni – Joi între orele 07:30  – 15:30, Vineri între orele 07:30 – 13:00;

 

2.   Cartierul Brădet (Str. Gh. Doja) zilnic între orele 06:00 – 23:00;

 

3.   Clădirea Transilvania (Piața Unirii) zilnic între orele 06:00 – 22:00;

 

4.   Uz Casnic (Str. Armoniei) zilnic între orele 06:00 – 22:00;

 

5.   Gara CFR (B.dul M. Viteazu) zilnic între orele 06:00 – 23:00;

 

Actele necesare eliberării titlurilor de călătorie gratuite sunt:

Pentru ELEVII până la 14 ani:

1.   1 buc. fotografie tip buletin;

2.   Copie certificat de naștere;

3.   Copie B.I./ C.I. a unuia dintre părinți;

4.   Copie carnet de elev vizat la zi de unitatea de învățământ;

5.   Declarație părinte/ tutore privind acordul prelucrării datelor personale.

 

Pentru ELEVII peste 14 ani:

1.   1 buc. fotografie tip buletin;

2.   Copie și original B.I./ C.I.;

3.   Copie carnet de elev vizat la zi de unitatea de învățământ;

4.   Declarație privind acordul prelucrării datelor personale.

 

Pentru STUDENȚI:

1.   1 buc. fotografie tip buletin;

2.   Copie și original B.I./ C.I.;

3.   Copie carnet de student vizat la zi de unitatea de învățământ;

4.   Declarație privind acordul prelucrării datelor personale.

 

Pentru PREȘCOLARII care au împlinit 5 ani:

1.   1 buc. fotografie tip buletin;

2.   Copie certificat de naștere;

3.   Copie B.I./ C.I. a unuia dintre părinți;

4.   Declarație părinte/ tutore privind acordul prelucrării datelor personale.

Mesajul primarului municipiului Zalău cu ocazia începerii noului an școlar 2019-2020


Începutul fiecărui an școlar este pentru comunitatea noastră un moment foarte important. Este important, mai întâi pentru voi, dragi elevi, pentru părinți, cadre didactice, dar este important și pentru administrația locală.

Dragi elevi, în viață trebuie să faceți față unor imense provocări, iar în acest sens aș îndrăzni să vă spun să fiți mai sinceri cu voi înșivă. Să fiți bătăioși, să vă bateți pentru drepturile voastre, pentru rolul și rostul vostru în societate, să faceți lucrurile, dacă se poate, la timpul lor. Dacă vă gândiți că o să le faceți mai târziu, s-ar putea să fie prea târziu.

Sigur că toți ne dorim, la un moment dat, lucruri valoroase, lucruri scumpe, dar să nu uitați  că lucrurile cu adevărat valoroase sunt pe gratis: o prietenie, râsul și dragostea. De fapt, cea mai mare boală a societății noastre contemporane este deficitul de dragoste. Îndrăzniți și încercați să fiți voi înșivă și să nu lăsați ca lumea să vă transforme ca pe toți ceilalți, pentru  că aceasta este tendința, să fim toți la fel într-un sens, uneori, negativ. Rămâneți voi înșivă! Vorbiți despre aceste lucruri cu colegii voștri, cu prietenii voștri, spuneți-le că a vorbi astăzi de patriotism, de credință, de valorile noastre tradiționale nu este un lucru demodat, ci mai mult, se impune să discutăm aceste lucruri, astăzi.

Fără îndoială că un merit în educația elevilor și în formarea acestor caractere îl au dascălii. Ei zilnic intră în sălile de clasă și își lasă la ușa clasei necazurile lor, nevoile pe care le au, greutățile inerente într-o viață cotidiană, dar, așa ca actorii, își joacă zilnic rolul de dascăli, de formatori de caractere.

Succes în noul an școlar și în viață!

Doamne ajută!

Întâlnire cu fondatorul stilului Karate Fudokan, Ilija Jorga


Primarul Municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a avut o întâlnire sâmbătă, 7 septembrie, la Primăria Municipiului Zalău, cu fondatorul stilului Karate Fudokan, Ilija Jorga.

Am avut azi plăcerea să-l întâlnesc personal pe domnul Ilija Jorga, fondatorul stilului Karate Fudokan, nepot al marelui istoric Nicolae Iorga.

Domnia sa se află în Zalău în calitate de invitat la competiția sportivă “Cupa Seiko”. Rolul acestui campionat este de a descoperi noi talente care să participle la competiții naționale și internaționale în cadrul acestei arte.

Este important să aducem în Zalău cât mai mulți tineri în sălile de sport, pentru că în această epocă a digitalizării parcă se consumă prea mult timp în fața calculatoarelor”, a transmis dl. primar în urma întâlnirii.

Zilele Siguranței Rutiere Michelin, ediția a VIII-a


        Prezent la activitățile din cadrul evenimentului organizat de compania Michelin, primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a transmis următorul mesaj:

Îmi doresc ca evenimentul de astăzi, “Zilele Siguranței Rutiere Michelin”, ediția a VIII-a, să fie încă un moment de reflecție pentru toți participanții la trafic, și nu numai, și să ne motiveze pe fiecare, persoană fizică sau instituție, să milităm și să continuăm acest sistem și aceste activități de educație rutieră. În acest fel vom contribui la reducerea numărului de victime rezultat în urma accidentelor rutiere și a nerespectării regulilor de siguranță rutieră.

Mulțumesc conducerii celor două uzine din Zalău care reprezintă compania Michelin România, respectiv fabrica de Anvelope și fabrica de Cord. Le mulțumesc pentru felul în care se implică în problemele comunității noastre și pentru felul în care știu să promoveze lucruri importante pentru comunitatea noastră”.

Restricții de circulație sâmbătă, 7 septembrie


Sâmbătă, 7 septembrie, pentru buna desfășurare a evenimentului “Zilele Siguranței Rutiere Michelin” se impun restricții de circulație, după cum urmează:

 

-          în intervalul orar 6:00 - 14:00 - Bulevardul Mihai Viteazul, de la intersecția cu Str. Corneliu Coposu, până la intersecția cu Str. Tudor Vladimirescu;

 

-          în intervalul orar 6:00 – 19:00 - Strada 9 Mai, de la Ceas, până la intersecția cu Str. Unirii.

 

Pregătiri pentru începerea noului an școlar


Azi, 5 septembrie 2019, primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, a susținut o conferință de presă în sala de ședințe a Primăriei Municipiului Zalău. În cadrul conferinței, dl. primar a făcut referire la sumele alocate din bugetul local unităților de învățământ din sistemul de stat de pe raza municipiului.

Banii alocați pentru infrastructura școlară și în educație sunt investiții, și nu orice fel de investiții, ci care aduc pe termen mediu și lung cea mai bună și sigură dobândă”, a transmis primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, în cadrul conferinței.

        În deschidere a fost prezentat numărul unităților de învățământ de stat (o creșă, 12 grădinițe, 7 școli gimnaziale, 9 licee), respectiv 29 de unități, în care învață 12.490 de elevi, pentru care au fost alocate sume din bugetul local. De asemenea, în municipiu funcționează și unități de învățământ particulare, respectiv două grădinițe cu 100 de copii și 3 școli postliceale cu 449 de cursanți și extensii ale universităților.

        În ultima perioadă, Serviciul Monitorizare Unități de Învățământ din cadrul instituției a efectuat verificări în toate unitățile de învățământ din municipiu. Toate unitățile îndeplinesc condițiile și se află într-o situație corespunzătoare pentru începerea anului școlar 2019-2020.

-          Toate unitățile au autorizație sanitară de funcționare;

-          Toate unitățile au autorizație de funcționare ISU, cu excepția a 3 unități care sunt în procedură de autorizare, respectiv Colegiul Tehnic “Alecsandru Papiu Ilarian”, Școala Gimnazială “George Coșbuc”, Școala Gimnazială “Corneliu Coposu” – sala de sport. În urma verificărilor ISU au fost făcute recomandări pentru o serie de lucrări, pentru care Primăria a alocat suma de 421.5 mii lei.

 

În acest an școlar, din bugetul local s-au alocat sume pentru:

1.   Stimulente financiare

Aceste stimulente se acordă la începerea anului școlar pentru stimularea performanțelor școlare, elevilor care au obținut distincții la etapele județene și interjudețene ale competițiilor școlare.

Numărul de elevi care beneficiază de aceste stimulente este de 834 și 74 de echipe, din care fac parte 516 elevi. În total, 1350 de elevi beneficiază de stimulente financiare. Suma totală repartizată este de 140.000 lei.

2.   Burse școlare

În acest an se menține acordarea celor 4 tipuri de burse: sociale, studiu, performanță și merit. 1620 de elevi beneficiază de aceste tipuri de burse, valoarea totală fiind de 1.240.000 lei.

3.   Rechizite

Din bugetul local se alocă 100 ron/elev/an școlar, pentru ca părinții să nu mai fie nevoiți să adune fondul clasei.

Din această sumă se pot achiziționa consumabile și obiecte de inventar (xerox, copiatoare, calculator). În anul școlar 2018-2019 s-au alocat 1.040.000 lei, iar în anul școlar 2019-2020 s-au alocat 1.258.000 lei.

4.   Premii

Pentru elevii care au obținut premii la olimpiadele și concursurile naționale și internaționale, precum și pentru profesorii îndrumători, a fost alocată suma de 50.000 lei.

Premiile vor fi acordate cu ocazia Zilei Educației – 5 octombrie.

5.   Gratuitate la transportul în comun

Primăria Municipiului Zalău acordă gratuitate pentru toți elevii și studenții care călătoresc cu mijloacele de transport în comun.

Suma alocată este de 1.945.000 lei.

6.   Transportul cadrelor didactice care lucrează la unitățile de învățământ din municipiu, dar au domiciliul în altă localitate

O medie de 65 de cadre didactice fac naveta spre unitățile de învățământ din municipiu. Suma alocată este de 116.000 lei.

7.   Centrul Județean de Excelență

Pentru Centrul Județean de Excelență, din bugetul local a fost alocată suma de 551.000 lei.

În ceea ce privește funcționarea acestui Centru, anul trecut au fost înscriși în Centrul Județean de Excelență 750 de elevi, care au fost coordonați de 48 de profesori. 135 din acești elevi au luat premii la nivel județean, 66 au participat la concursuri naționale, iar 46 din aceștia au luat premii la concursurile naționale. 6 din ei au fost premiați și la concursurile internaționale.

8.   Reparații curente și obiecte de inventar

Pentru acest capitol a fost alocată suma de 488.000 lei.

9.   Investiții în infrastructura școlară

La acest capitol sunt alocate sume pentru reparații capitale, reabilitări și dotări cu material didactic.

În municipiu, 6 unități de învățământ beneficiază de proiecte europene, pentru care o parte din sumele necesare reabiliării lor implică și cofinanțare de la bugetul local. Cele șase unități sunt: Liceul de Artă “Ioan Sima”, Liceul Sportiv “Avram Iancu”, Liceul Ortodox “Sfântul Nicolae”, Liceul Reformat “Wesselenyi”, Liceul Tehnologic “Mihai Viteazul” și Creșa Meseș.

Totalul sumelor alocate pentru unități de învățământ sunt 44.666.000 lei, din care 21.240.000 din bugetul local și 23.426.000 lei surse atrase din fonduri europene.

Modificarea traseelor autobuzelor Transurbis sâmbătă, 7 septembrie


        S.C. Transurbis S.A. vă aduce la cunoștință modificarea traseelor în perioada desfășurării evenimentului ZILELE SIGURANȚEI RUTIERE MICHELIN ZALĂU 2019”, sâmbătă, 07 septembrie 2019, în intervalul orar 06:00 – 14:00:

 

Linia 22, 6 și 6 barat

Tur: Brădet – Corneliu Coposu – Str. Andrei Șaguna (stație D.S.P.) – Str. Tudor Vladimirescu (Tribunal) – B-dul Mihai Viteazul (stație farmacie) - continuând traseul cu stațiile cunoscute spre Gară.

Retur: Gară – Spitalul Județean - B-dul Mihai Viteazul (stația din zona magazinului PPT) – Str. Tudor Vladimirescu – Str. Gheorghe Lazăr – Str. Andrei Șaguna – Stația Centru – Str. Gheorghe Doja - continuând traseul cu stațiile cunoscute spre Brădet.

Linia 1                                                                                    Tur: Brădet – Corneliu Coposu – Str. Andrei Șaguna (Stație D.S.P.) – Str. Tudor Vladimirescu (Tribunal) – B-dul Mihai Viteazul (stație farmacie) - continuând traseul cu stațiile cunoscute spre Gară.

Retur: Gară – B-dul Mihai Viteazul (stație liceul A.P.I.) – B-dul Mihai Viteazul (stația din zona magazinului PPT) – Str. Tudor Vladimirescu – Str. Andrei Șaguna  - Stația Centru – Str. Gheorghe Doja - continuând traseul cu stațiile cunoscute spre Brădet.

Linia 11

tur: Brădet – Corneliu Coposu – Str. Andrei Șaguna (stație D.S.P.) – Str. Tudor Vladimirescu (Tribunal) - continuând cu stațiile cunoscute până la căpat.

retur: Din Ortelec, până la sc nr. 4, cu stațiile cunoscute urmând traseul Str. Tudor Vladimirescu –  Str. Andrei Șaguna  - Stația Centru – Str. Gheorghe Doja - continuând traseul cu stațiile cunoscute spre Brădet.

Linia 13 barat

Tur: Gh. Doja - Avram Iancu – Corneliu Coposu - Kossuth – Andrei Șaguna (Stație DSP) – Ghorghe Lazăr – Tudor Vladimirescu – Porolissum/Sărmaș (cu stațiile cunoscute).

Retur: Porolissum/Sărmaș (cu stațiile cunoscute) – Str. Tudor Vladimirescu – Str. Ghoerghe Lazăr – Str. Andrei Șaguna – Str. Corneliu Coposu (stația Albă ca Zăpada) și traseul continuă până în Brădet.

Linia 14

          Tur: Brădet – Corneliu Coposu – Str. Andrei Șaguna (stație D.S.P.) – Str. Tudor Vladimirescu (Tribunal)   B-dul Mihai Viteazul (stație farmacie) - I.A.I.F.O – Multicom - M.O.L. (sensul giratoriu)  – Str. Locotenent Colonel Pretotian BL N 103 – Str. Simion Bărnuțiu (BL.1E) – Str. General Dragalina (stație Piața Dumbrava Nord).

Retur: Str. General Dragalina (stație Piața Dumbrava Nord) – Str. Ioan Nechita – Str. Voievod Gelu (Bl.E26) – B-dul Mihai Viteazul stațiile de la Pompieri – Stația Astralis –   Str. Tudor Vladimirescu  – Str. Andrei Șaguna  - Stația Centru – Str. Gheorghe Doja - continuând traseul cu stațiile cunoscute spre Brădet.

Linia 2

        Tur: Gară – B-dul Mihai Viteazul (stație la liceul A.P.I.) – B-dul Mihai Viteazul (stația din zona magazinului PPT) – Str. Tudor Vladimirescu (Tribunal) – Str. Andrei Șaguna  - Stația Centru – Str. 22 Decembrie 1989 – continuând cu stațiile cunoscute până în Valea Miții.

        Retur: Valea Miții – Str. 22 Decembrie 1989 – Str. Andrei Șaguna (stație D.S.P.)  – Str. Gh. Lazăr - Str. Tudor Vladimirescu (Tribunal) – B-dul Mihai Viteazul (stație farmacie) - continuând cu stațiile cunoscute până în Gară.

             Linia 5

Tur: Astralis- B-dul Mihai Viteazul (stație liceul A.P.I.) – B-dul Mihai Viteazul (stația din zona magazinului PPT) – Str. Tudor Vladimirescu – Str. Gheorghe Lazăr – Str. Andrei Șaguna  - Stația Centru – Str. Gheorghe Doja - continuând traseul cu stațiile cunoscute spre Stână.

Retur: Brădet – Corneliu Coposu – Str. Andrei Șaguna (stație D.S.P.) – Str. Tudor Vladimirescu (Tribunal) – B-dul Mihai Viteazul (stație farmacie) - continuând traseul cu stațiile cunoscute spre Uz casnic.

Linia 4 și 4 barat (în intervalul orar 06:00-19:00)

 

Tur: Brădet - Str.Gh Doja - stația centru - stația Primărie - Str Parcului – Str George Coșbuc – Str Cloșca - continuând cu traseul și stațiile cunoscute până la  Școala nr. 8 din Dumbrava Nord .

Retur: Școala nr. 8, cu traseul și stațiile cunoscute până pe Strada Cloșca - continuând pe Strada Parcului – Str 22 Decembrie 1989, până în Bradet cu stațiile cunoscute.

Lucrările de modernizare din municipiu continuă


Proiectul de modernizare a porțiunii din Bulevardul Mihai Viteazul, zona Scala, prin amenajarea a 3 fântâni arteziene, prinde contur.

Odată cu finalizarea lucrărilor, investiția va îmbunătăți considerabil aspectul general al zonei.

© Primaria Municipiului Zalau