![]() |
Anunturi - Arhiva
|
||||
Decembrie 2019 Noiembrie 2019 Octombrie 2019 Septembrie 2019 August 2019 Iulie 2019 Iunie 2019 Mai 2019 Aprilie 2019 Martie 2019 Februarie 2019 Ianuarie 2019 Decembrie 2018 Noiembrie 2018 Octombrie 2018 Septembrie 2018 August 2018 Iulie 2018 Iunie 2018 Mai 2018 Aprilie 2018 Martie 2018 Februarie 2018 Ianuarie 2018 Decembrie 2017 Noiembrie 2017 Octombrie 2017 Septembrie 2017 August 2017 Iulie 2017 Iunie 2017 Mai 2017 Aprilie 2017 Martie 2017 Februarie 2017 Ianuarie 2017 Decembrie 2016 Noiembrie 2016 Octombrie 2016 Septembrie 2016 August 2016 Iulie 2016 Iunie 2016 Mai 2016 Aprilie 2016 Martie 2016 Februarie 2016 Ianuarie 2016 Decembrie 2015 Septembrie 2015 Iulie 2015 Iunie 2015 Mai 2015 Martie 2015 Ianuarie 2015 Decembrie 2014 Noiembrie 2014 Octombrie 2014 Septembrie 2014 Iulie 2014 Iunie 2014 Mai 2014 Aprilie 2014 Martie 2014 Februarie 2014 Ianuarie 2014 Decembrie 2013 Noiembrie 2013 Octombrie 2013 Septembrie 2013 August 2013 Iulie 2013 Iunie 2013 Mai 2013 Aprilie 2013 Martie 2013 Februarie 2013 Ianuarie 2013 Decembrie 2012 Noiembrie 2012 Octombrie 2012 Septembrie 2012 August 2012 Iulie 2012 Iunie 2012 Mai 2012 Aprilie 2012 Martie 2012 Februarie 2012 Ianuarie 2012 Decembrie 2011 Noiembrie 2011 Octombrie 2011 Septembrie 2011 August 2011 Iulie 2011 Iunie 2011 Mai 2011 Aprilie 2011 Martie 2011 Ianuarie 2011 Decembrie 2010 Noiembrie 2010 Octombrie 2010 Septembrie 2010 August 2010 Iulie 2010 Iunie 2010 Mai 2010 Aprilie 2010 Martie 2010 Februarie 2010 Ianuarie 2010 Decembrie 2009 Noiembrie 2009 Octombrie 2009 Septembrie 2009 August 2009 Iulie 2009 Iunie 2009 Mai 2009 Aprilie 2009 Martie 2009 Februarie 2009 Ianuarie 2009 Decembrie 2008 Noiembrie 2008 Octombrie 2008 Septembrie 2008 August 2008 Iulie 2008 Iunie 2008 Mai 2008 Aprilie 2008 Martie 2008 Februarie 2008 Ianuarie 2008 Aprilie 2007 Octombrie 2006 Ianuarie 2006 Decembrie 2005 Noiembrie 2005 Octombrie 2005 |
Arhiva: Februarie 2008 A fost desemnat constructorul șoselei de centură Conform unei informări primite de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, a fost desemnat constructorul pentru realizarea proiectului “Șosea ocolitoare cu acces din DN1F/E81în DJ191C pentru devierea traficuluiîn municipiul Zalău”. în urma procesului de selectare a fost desemnată câștigătoare, cu o valoare a ofertei de 9.113.075,60 euro, firma SC Kemna Bau Andreae GmbH & Co.KG. “în sfârșit avem desemnat un câștigător și sperăm caîn cel mai scurt timp să fie finalizate toate documentele necesareînceperii lucrărilor. Din informațiile pe care le avem, această firmă reprezintă toate garanțiile pentru ducerea la bun sfârșit a contractului” declară Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău. în acest moment se pregătesc documentele contractuale urmând ca după adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local pentru noua valoare a proiectului, să fie semnat contractul. Din valoarea licitată, 5.000.000 euro reprezintă finanțare Phare, 1.666.666,67 euro – co-finanțare de la Fondul Național iar partea de co-finanțare ce revine primăriei este de aproximativ 2.450.000 euro. La această sumă se adaugă costurile neeligibile, destinate unității de implementare a programului, taxelor, publicității proiectului. Valoarea TVA aferentăîntregului contract va fi acoperită de la bugetul de stat. Rezultatele acțiunii de colectare a DEEE Aproximativ 5 tone de deșeuri electronice și electrocasnice au fost colectate sâmbătă,în municipiul Zalău,în cadrul acțiunii de colectare selectivă derulatăîn cartierele Brădet și Stadion, până la străzile Kossuth, respectiv Crasnei. Acțiunea s-a desfășuratîntre orele 10 – 16 și pentru informarea locuitorilor din zonele respective au fost distribuiți 1200 de fluturași. La această acțiune au participat angajați ai Primăriei Municipiului Zalău (de la Serviciul Proiecte, Programe, Strategii Dezvoltare, Serviciul ULMSUP și Serviciul Corp Control, Privatizare), ai firmei de salubrizare Ave Ecoserv precum și ai Poliției Comunitare. Ave Sălaj Ecoserv a asigurat colectarea, transportul și depozitarea echipamentelor șiîn acest sens, a amplasat 2 containere de 32 m3 pe str. B.P.Hașdeu și pe str. A.Iancu,în zona complex Codiflor. Pentru o mai bună coordonare, angajați ai Primăriei municipiului Zalău s-au deplasat pe teren, raportând locațiileîn care existau deșeuriîn timp ce Poliția Comunitară a asigurat buna desfășurare a activității prin cele trei unități, două fixe – responsabile de supravegherea containerelor și una mobilă, responsabilă cu raportarea locațiilor echipamentelor. La nivelul municipiului Zalău s-a stabilit ca aceste campanii să se desfășoare pe zone,în ultima sâmbătă a fiecărei luni, iar următoarele vizate vor fi cartierele Păcii, Sărmaș, Porolissum, Ortelec,în 29 martie. Sâmbătăîncepe acțiunea de colectare a deșeurilor electronice Activitatea de colectare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) va fi reluatăîncepând de sâmbătă, 23 februarie, ora 10, și se va desfășuraîn cartierele Brădet, Stadion, cu străzile adiacente. Locuitorii acestor zone sÎnt invitați să depună deșeurileîn fața locuințelor, casă sau bloc, de unde vor fi ridicate de către echipele de colectare și depuseîn containerele amplasateîn punctele importante. Depozitarea DEEE se va face la punctul de colectare special amenajat. „Solicit zălăuanilor să se intereseze vis a vis de colectarea DEEE șiîn zilele care sÎnt anunțate să le depunăîn locurile stabilite, pentru a putea fi ridicate de echipele de colectare” spune Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău. Informarea populației cu privire la demararea campaniei de colectare aînceput ieri, prin distribuirea a 700 de fluturași de către angajații Primăriei municipiului Zalău, ai AVE și voluntari de la Liceul Pedagogic „GH. Șincai”. Acțiunea de colectare a DEEE se va desfășura o dată pe lună, sÎmbăta, și conform programului stabilit,în fiecare cartier, până la sfârșitul anului, se va ajunge de trei ori. Astfel,în data de 29 martie acțiunea se va mutaîn cartierele Păcii, Sărmaș, Porolissum, Ortelec iarîn 19 aprilie va fi cuprinsă zona centrală, cartierele Traian și Dumbrava I, II cu străzile adiacente. Din data de 31 mai, colectarea se va reluaîn cartiere,în ordinea menționată. Se refac marcajele la trecerile de pietoni în această săptămână, Direcția Generală de Administrare a Domeniului Public (DGADP) a demarat acțiunea de marcaj a trecerilor de pietoni,într-o primă etapă a celor din zona școlilor și a Spitalului de Urgență Zalău. „Echipa de la DGADP a profitat de vremea bună și a pornit această activitate, amânând deocamdată montarea semafoarelor cronometru. Totîn funcție de cum ne lasă vremea efectuăm lucrări deîntreținere pe drumurile de pământ dar și lucrări de toaletare” informează Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău. Marcajele sÎnt realizate cu vopsea acrilicăîn doi componenți, cu o garanție de 24 de luni. Au fost marcate trecerile de pietoni din zona Spitalului de Urgență – Str. S. Bărnuțiu și Str. Sf. Vineri,în zona Unității Militare și pe Str. Tudor Vladimirescu,în zona Școlii Porolissum. Programul din acestă perioadă va continua cu marcajul trecerilor de pietoni din zona Grup Școlar Voievod Gelu, Al. Papiu Ilarian (spre S. Bărnuțiu). în municipiul Zalău au fostînlocuite prin DGADP,într-o primă etapă, 24 de semafoare pentru pietoni și 15 semafoare pentru vehicule și au fost montate 5 semafoare cronometru. Totîn cadrul acestei acțiuni au fost montate și două semafoare cu buton pentru pietoni (În zona Rominserv șiîn zona Inspectoratului Teritorial de Muncă). Aceste semafoare noi urmează să fie racordate la curent electric, astfelîncât să fie funcționale. Se poartă discuții pentru construirea de locuințe sociale O echipă a primăriei, condusă de primarul Radu CăpÎlnașiu, s-aîntâlnitîn această săptămână cu reprezentanți din orașul Aalten – Olanda, pentru a discuta despre posibilitatea dezvoltăriiîn municipiul Zalău a unui proiect de locuințe sociale. Discuțiile, la care au participat primarul Bert Berghoef și viceprimarul Hans Martijn Ostendorp din Aalten dar și membri ai echipei de proiect – Logo East II, au adus date noi referitoare la ceea ceînseamnă locuințe socialeîn accepțiunea lor. în linii mari, contribuția unei persoane care ar dori să participe la acest proiect reprezintă 30% din valoarea locuinței, restul de 70% reprezentând credit bancar, accesat de asociația constituită (pot fi investitori, administrații locale, etc.). După momentul repartiției locuinței, locatarul plătește o chirie lunară, statutul său fiind deci, acela de chiriaș. în cazulîn care locatarul dorește să părăsească locuința respectivă, primeșteînapoi contribuția de 30%. „Chiar dacă acest proiect presupune o abordare complet diferită față de ceea ceînseamnăîn România locuințe sociale, am propus echipei Logo East II săîntocmească un plan. Acest materialîl voi supune atenției publice printr-un chestionar aplicat la nivelul municipiului pentru a știîn mod concret, dacă există interes față de o astfel de abordare”, informează Radu CăpÎlnașiu. în acest moment,în România statutul de locuințe sociale este diferit, se adresează strict persoanelor cu venituri foarte mici,în municipiul Zalău existând 95 de apartamente cu această destinație. „Avem proiecte de locuințe pentru tineri pânăîn 35 de ani, de locuințe sociale, proiecte pentru vârstnici, persoane cu dizabilități. Ar fi necesar să se gândească chiar un program guvernamental, astfelîncât să poată obțină sprijin legat de asigurarea unei locuințe și cei care au peste 35 de ani, nu au posibilitatea sau nu doresc să achiziționeze o locuință, darîși pot permite să plătească o chirie nespeculativă” mai spune Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău. Proiectul de buget va fi dezbătut public Primarul municipiului Zalău, Radu CăpÎlnașiu, s-aîntâlnitîn ședință de lucru cu consilierii locali,în comisiile reunite ale consiliului, pentru a discuta modul de fundamentare a bugetului local. Proiectul de buget al municipiului Zalău urmează procedurile legale de transparență, urmând caîn data de 14 februarie, de la ora 14 să fie supus dezbaterii publice, urmată de procedura de votîn ședința ordinară de consiliu local. „îi invit pe locuitorii municipiului Zalău să participe la această dezbatere,în cadrul căreia vor cunoaște proiectele pe care le avemîn vedere să le realizămîn acest an, și vor afla totodată ce sume presupun anumite lucrări” spune Radu CăpÎlnașiu. Prin legea 273/2006 privind finanțele publice locale se instituie principiul transparenței și publicității, conform căruia procesul bugetar este deschis și transparent. Aceste prevederi, Primăria municipiului Zalău le-a realizat prin publicarea proiectului de bugetîn presa locală și pe pagina de internet a instituției. Apel la responsabilitate în urma avertizărilor primite pentru luna martie, cu precipitații abundente, se iau măsuri de salubrizare a cursurilor de apă din municipiu și se auîn vedereîn continuare lucrări de decolmatare pe anumite porțiuni (ex.în Stâna). Alături de lucrările specifice, pe care Primăria municipiului Zalău le efectuează prin Direcția Generală de Administrare a Domeniului Public, există lucrări care sÎnt responsabilitatea cetățenilor. „Solicit locuitorilor săîșiîntrețină și să refacă șanțurile din fața caselor precum și să respecte prevederile legaleîn ceea ce priveșteîntreținerea cursurilor de apă” atenționează Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău. în urma controalelor care se efectuează periodic, o parte dintre cetățenii care nu respectă aceste norme, care aruncă gunoaieîn văi sau le depozitează pe malurile acestora, au primit somații. Inspectorii Serviciului Corp Control, Privatizare vor verifica dacă situațiile pentru care au fost ateționați locuitorii, au fost remediate. Amenzile care pot fi aplicate pentruîncălcări ale prevederilor legaleîn ceea ce privește menținerea curățeniei sÎnt cuprinseîntre 600 și 1200 lei. |
|||
|
||||
© Primaria Municipiului Zalau |