Comunicate - arhivă

Martie 2017
Februarie 2017
Ianuarie 2017
Decembrie 2016
Noiembrie 2016
Octombrie 2016
Septembrie 2016
August 2016
Iulie 2016
Iunie 2016
Mai 2016
Aprilie 2016
Martie 2016
Februarie 2016
Ianuarie 2016
Decembrie 2015
Septembrie 2015
Iulie 2015
Iunie 2015
Mai 2015
Martie 2015
Ianuarie 2015
Decembrie 2014
Noiembrie 2014
Octombrie 2014
Septembrie 2014
Iulie 2014
Iunie 2014
Mai 2014
Aprilie 2014
Martie 2014
Februarie 2014
Ianuarie 2014
Decembrie 2013
Noiembrie 2013
Octombrie 2013
Septembrie 2013
August 2013
Iulie 2013
Iunie 2013
Mai 2013
Aprilie 2013
Martie 2013
Februarie 2013
Ianuarie 2013
Decembrie 2012
Noiembrie 2012
Octombrie 2012
Septembrie 2012
August 2012
Iulie 2012
Iunie 2012
Mai 2012
Aprilie 2012
Martie 2012
Februarie 2012
Ianuarie 2012
Decembrie 2011
Noiembrie 2011
Octombrie 2011
Septembrie 2011
August 2011
Iulie 2011
Iunie 2011
Mai 2011
Aprilie 2011
Martie 2011
Ianuarie 2011
Decembrie 2010
Noiembrie 2010
Octombrie 2010
Septembrie 2010
August 2010
Iulie 2010
Iunie 2010
Mai 2010
Aprilie 2010
Martie 2010
Februarie 2010
Ianuarie 2010
Decembrie 2009
Noiembrie 2009
Octombrie 2009
Septembrie 2009
August 2009
Iulie 2009
Iunie 2009
Mai 2009
Aprilie 2009
Martie 2009
Februarie 2009
Ianuarie 2009
Decembrie 2008
Noiembrie 2008
Octombrie 2008
Septembrie 2008
August 2008
Iulie 2008
Iunie 2008
Mai 2008
Aprilie 2008
Martie 2008
Februarie 2008
Ianuarie 2008
Aprilie 2007
Octombrie 2006
Ianuarie 2006
Decembrie 2005
Noiembrie 2005
Octombrie 2005

Arhiva: Februarie 2008

A fost desemnat constructorul șoselei de centură

Conform unei informări primite de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, a fost desemnat constructorul pentru realizarea proiectului “Șosea ocolitoare cu acces din DN1F/E81în DJ191C pentru devierea traficuluiîn municipiul Zalău”.

în urma procesului de selectare a fost desemnată câștigătoare, cu o valoare a ofertei de 9.113.075,60 euro, firma SC Kemna Bau Andreae GmbH & Co.KG.

“în sfârșit avem desemnat un câștigător și sperăm caîn cel mai scurt timp să fie finalizate toate documentele necesareînceperii lucrărilor. Din informațiile pe care le avem, această firmă reprezintă toate garanțiile pentru ducerea la bun sfârșit a contractului” declară Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău.

în acest moment se pregătesc documentele contractuale urmând ca după adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local pentru noua valoare a proiectului, să fie semnat contractul.

Din valoarea licitată, 5.000.000 euro reprezintă finanțare Phare, 1.666.666,67 euro – co-finanțare de la Fondul Național iar partea de co-finanțare ce revine primăriei este de aproximativ 2.450.000 euro. La această sumă se adaugă costurile neeligibile, destinate unității de implementare a programului, taxelor, publicității proiectului. Valoarea TVA aferentăîntregului contract va fi acoperită de la bugetul de stat.

 

Rezultatele acțiunii de colectare a DEEE

Aproximativ 5 tone de deșeuri electronice și electrocasnice au fost colectate sâmbătă,în municipiul Zalău,în cadrul acțiunii de colectare selectivă derulatăîn cartierele Brădet și Stadion, până la străzile Kossuth, respectiv Crasnei. Acțiunea s-a desfășuratîntre orele 10 – 16 și pentru informarea locuitorilor din zonele respective au fost distribuiți 1200 de fluturași.


La această acțiune au participat angajați ai Primăriei Municipiului Zalău (de la Serviciul Proiecte, Programe, Strategii Dezvoltare, Serviciul ULMSUP și Serviciul Corp Control, Privatizare), ai firmei de salubrizare Ave Ecoserv precum și ai Poliției Comunitare.

Ave Sălaj Ecoserv a asigurat colectarea, transportul și depozitarea echipamentelor șiîn acest sens, a amplasat 2 containere de 32 m3 pe str. B.P.Hașdeu și pe str. A.Iancu,în zona complex Codiflor. Pentru o mai bună coordonare, angajați ai Primăriei municipiului Zalău s-au deplasat pe teren, raportând locațiileîn care existau deșeuriîn timp ce Poliția Comunitară a asigurat  buna desfășurare a activității prin cele trei unități, două fixe – responsabile de supravegherea containerelor și una mobilă, responsabilă cu raportarea locațiilor echipamentelor.

La nivelul municipiului Zalău s-a stabilit ca aceste campanii să se desfășoare pe zone,în ultima sâmbătă a fiecărei luni, iar următoarele vizate vor fi cartierele Păcii, Sărmaș, Porolissum, Ortelec,în 29 martie.

Sâmbătăîncepe acțiunea de colectare a deșeurilor electronice

Activitatea de colectare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) va fi reluatăîncepând de sâmbătă, 23 februarie, ora 10, și se va desfășuraîn cartierele Brădet, Stadion, cu străzile adiacente. Locuitorii acestor zone sÎnt invitați să depună deșeurileîn fața locuințelor, casă sau bloc, de unde vor fi ridicate de către echipele de colectare și depuseîn containerele amplasateîn punctele importante. Depozitarea DEEE se va face la punctul de colectare special amenajat.


„Solicit zălăuanilor să se intereseze vis a vis de colectarea DEEE șiîn zilele care sÎnt anunțate să le depunăîn locurile stabilite, pentru a putea fi ridicate de echipele de colectare” spune Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău.

Informarea populației cu privire la demararea campaniei de colectare aînceput ieri, prin distribuirea a 700 de  fluturași de către angajații Primăriei municipiului Zalău, ai AVE și voluntari de la Liceul Pedagogic „GH. Șincai”.

Acțiunea de colectare a DEEE se va desfășura o dată pe lună, sÎmbăta, și conform programului stabilit,în fiecare cartier, până la sfârșitul anului, se va ajunge de trei ori. Astfel,în data de 29 martie acțiunea se va mutaîn cartierele Păcii, Sărmaș, Porolissum, Ortelec iarîn 19 aprilie va fi cuprinsă zona centrală, cartierele Traian și Dumbrava I, II cu străzile adiacente. Din data de 31 mai, colectarea se va reluaîn cartiere,în ordinea menționată.

Se refac marcajele la trecerile de pietoni

în această săptămână, Direcția Generală de Administrare a Domeniului Public (DGADP) a demarat acțiunea de marcaj a trecerilor de pietoni,într-o primă etapă a celor din zona școlilor și a Spitalului de Urgență Zalău.

„Echipa de la DGADP a profitat de vremea bună și a pornit această activitate, amânând deocamdată montarea semafoarelor cronometru.  Totîn funcție de cum ne lasă vremea efectuăm lucrări deîntreținere pe drumurile de pământ dar și lucrări de toaletare”  informează Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău.

Marcajele sÎnt realizate cu vopsea acrilicăîn doi componenți, cu o garanție de 24 de luni. Au fost marcate trecerile de pietoni din zona Spitalului de Urgență – Str. S. Bărnuțiu și Str. Sf. Vineri,în zona Unității Militare și pe Str. Tudor Vladimirescu,în zona Școlii Porolissum. Programul din acestă perioadă va continua cu marcajul trecerilor de pietoni din zona Grup Școlar Voievod Gelu, Al. Papiu Ilarian (spre S. Bărnuțiu).

în municipiul Zalău au fostînlocuite prin DGADP,într-o primă etapă, 24 de semafoare pentru pietoni și 15 semafoare pentru vehicule și au fost montate 5 semafoare cronometru. Totîn cadrul acestei acțiuni au fost montate și două semafoare cu buton pentru pietoni (În zona Rominserv șiîn zona Inspectoratului Teritorial de Muncă). Aceste semafoare noi urmează să fie racordate la curent electric, astfelîncât să fie funcționale.

Se poartă discuții pentru construirea de locuințe sociale

O echipă a primăriei, condusă de primarul Radu CăpÎlnașiu,  s-aîntâlnitîn această săptămână cu reprezentanți din orașul Aalten – Olanda, pentru a discuta despre posibilitatea dezvoltăriiîn municipiul Zalău a unui proiect de locuințe sociale.

Discuțiile, la care au participat primarul Bert Berghoef și viceprimarul Hans Martijn Ostendorp din Aalten dar și membri ai echipei de proiect – Logo East II, au adus date noi referitoare la ceea ceînseamnă locuințe socialeîn accepțiunea lor. în linii mari, contribuția unei persoane care ar dori să participe la acest proiect reprezintă 30% din valoarea locuinței, restul de 70% reprezentând credit bancar, accesat de asociația constituită (pot fi investitori, administrații locale, etc.). După momentul repartiției locuinței, locatarul plătește o chirie lunară, statutul său fiind deci, acela de chiriaș. în cazulîn care locatarul dorește să părăsească locuința respectivă, primeșteînapoi contribuția de 30%.

„Chiar dacă acest proiect presupune o abordare complet diferită față de ceea ceînseamnăîn România locuințe sociale, am propus echipei Logo East II săîntocmească un plan. Acest materialîl voi supune atenției publice printr-un chestionar aplicat la nivelul municipiului pentru a știîn mod concret, dacă există interes față de o astfel de abordare”, informează Radu CăpÎlnașiu.

în acest moment,în România statutul de locuințe sociale este diferit, se adresează strict persoanelor cu venituri foarte mici,în municipiul Zalău existând 95 de apartamente cu această destinație. „Avem proiecte de locuințe pentru tineri pânăîn 35 de ani, de locuințe sociale, proiecte pentru vârstnici, persoane cu dizabilități. Ar fi necesar să se gândească chiar un program guvernamental,  astfelîncât să poată obțină sprijin legat de asigurarea unei locuințe și cei care au peste 35 de ani,  nu au posibilitatea sau nu doresc să achiziționeze o locuință, darîși pot permite să plătească o chirie nespeculativă” mai spune Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău.

Proiectul de buget va fi dezbătut public

Primarul municipiului Zalău, Radu CăpÎlnașiu, s-aîntâlnitîn ședință de lucru cu consilierii locali,în comisiile reunite ale consiliului, pentru a discuta modul de fundamentare a bugetului local.


Proiectul de buget al municipiului Zalău urmează procedurile legale de transparență, urmând caîn data de 14 februarie, de la ora 14 să fie supus dezbaterii publice, urmată de procedura de votîn ședința ordinară de consiliu local. „îi invit pe locuitorii municipiului Zalău să  participe la această dezbatere,în cadrul căreia vor cunoaște proiectele pe care le avemîn vedere să le realizămîn acest an, și vor afla totodată ce sume presupun anumite lucrări” spune Radu CăpÎlnașiu.

Prin legea 273/2006 privind finanțele publice locale se instituie principiul transparenței și publicității, conform căruia procesul bugetar este deschis și transparent. Aceste prevederi, Primăria municipiului Zalău  le-a realizat prin publicarea proiectului de bugetîn presa locală și pe pagina de internet a instituției.

Apel la responsabilitate

în urma avertizărilor primite pentru luna martie, cu precipitații abundente, se iau măsuri de salubrizare a cursurilor de apă din municipiu și se auîn vedereîn continuare lucrări de decolmatare pe anumite porțiuni (ex.în Stâna).


Alături de lucrările specifice, pe care Primăria municipiului Zalău le efectuează prin Direcția Generală de Administrare a Domeniului Public, există lucrări care sÎnt responsabilitatea cetățenilor. „Solicit locuitorilor săîșiîntrețină și să refacă șanțurile din fața caselor precum și să respecte prevederile legaleîn ceea ce priveșteîntreținerea cursurilor de apă” atenționează Radu CăpÎlnașiu, primarul municipiului Zalău.

în urma controalelor care se efectuează periodic, o parte dintre cetățenii care nu respectă aceste norme, care aruncă gunoaieîn văi sau le depozitează pe malurile acestora, au primit somații. Inspectorii Serviciului Corp Control, Privatizare vor verifica dacă situațiile pentru care au fost ateționați locuitorii, au fost remediate. Amenzile care pot fi aplicate pentruîncălcări ale prevederilor legaleîn ceea ce privește menținerea curățeniei  sÎnt cuprinseîntre 600 și 1200 lei.

© Primaria Municipiului Zalau